Viešuoju miesto transportu besinaudojantys alytiškiai jau netrukus galės išbandyti naujovę – elektrinius mikrautobusus. Alytaus miesto savivaldybė kol kas juos įsigijo du, tačiau ateityje planuoja pirkti dar keletą.
„Džiaugiamės, kad Alytaus miestas, pasinaudojęs Europos Sąjungos 85 procentų parama, įsigijo šiuos autobusus. Jie netrukus pajudės Alytaus miesto gatvėmis. Vyksta derybos su „Kautra“, kokia galėtų būti kilometro kaina. Mes ją skaičiavome vienokią, bet kol įvyko pirkimai ir atkeliavo autobusai – ji pasikeitė. Viskas priklausys nuo kilovato kainos rinkoje – atitinkamai kainuos ir kilometro kaina.
O kad autobusai yra gražesni, patogesni, tylesni, komfortiškesni – tai tikrai. Kėlėme reikalavimą, kad vasarą jie būtų vėdinami, kondicionuojami, žiemą – šildomi. Manau, miesto gyventojai pajaus pokytį ir tyliai, ekologiškai važinės po miestą“, – kalbėjo šiandien autobusus praktiškai išbandęs ir maršrutą pravažiavęs Alytaus meras Nerijus Cesiulis.
Jis teigė, kad miestas ketina pirkti dar penkis elektrinius autobusus, bet viskas priklausys nuo kainos. O vizija yra tokia, jog iki 2030 metų Alytuje visi autobusai būtų tik elektriniai.
Į Alytų išriedėsiantys autobusiai talpins po 22 keleivius. Įmonės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas džiaugėsi, kad ekologišku keliu eina ir Alytus.
„Keleiviai pajus malonesnį važiavimą, tačiau komfortiškiau bus ir vairuotojams. Be abejo, reikia priprasti. Po pandemijos situacija vis keičiasi į gerąją pusę, bet dar ne visi keleiviai sugrįžo. Apie 85 proc. yra sugrįžę, bet 15 proc. dar neturime – tai didelis skaičius. Šiandien susiduriame su daug iššūkių, neplanuotų kaštų, bet galvojame, jog svarbiausia yra idėja. Norime gyventi švarioje planetoje ir turime rūpintis ne tik savimi, bet ir kokią ją paliksime savo vaikams. Tad ir transportas turi būti ekologiškas“, – sakė L. Skardžiukas.
Vieno elektrinio autobuso kaina siekia virš 200 tūkst. eurų.
„Elektrinių autobusų projektą pradėjome su „Elinta Motors“. Pandemija pakenkė mūsų verslui, bet kartu ir atvėrė naujas galimybes, supratome, kad reikia eiti į priekį. Suradome partnerius – „Eilnta Motors“ ir pradėjome gaminti šiuos elektrinius automobilius“, – sakė elektrinių autobusų gamintojo „Altas Auto“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.
Elektriniai autobusai bus įkraunami nakties metu, naudojant lėtąjį įkrovimo tipą. Tačiau prireikus skubiai, bus galima įkrauti ir greituoju būdu: tą padaryti užtektų ir pietų pertraukėlės.
Jis teigė, kad elektrinius automobilius serijiniu būdu gamina antrus metus. Šiemet pagamino virš 100 automobilių. Planuojama, kad kitais metais apie 50 produkcijos sudarys vien tik elektriniai automobiliai.
„Vienas iš iššūkių yra ir vairuotojų apmokymai. Visgi elektrinio ir dyzelinio automobilio vairavimas skiriasi. Elektrinis automobilis yra pakankamai galingas, elektros variklis dirba kitaip negu dyzelinio – kiek „paspaudi“, tiek nuo pat pradžios ir važiuoja, pakankamai „agresyviai“. Tai viskas priklauso nuo vairavimo: jei vairuotojas tinkamai paruoštas, tai vienu įkrovimu autobusas gali ir 300 kilometrų nuvažiuoti. Bet aišku, jeigu labai „spausi“, tuomet – apie 200 kilometrų“, – pasakojo E. Radzevičius.