Kaip atgaivinti laivybą Nemunu ir ar tai apskritai įmanoma, penktadienį diskutavo Dzūkijos regiono savivaldybių atstovai. Bene visi pasisakė už laivybą didžiausia šalies upe, tačiau neslėpė, kad tam reikia labai didelių investicijų ir vienos savivaldybės tą padaryti yra bejėgės. Prisiminta ir nevykusi patirtis su nenaudojamomis prieplaukomis.
VšĮ Nemuno euroregiono Marijampolės biuro direktorius Gintaras Skamaročius, inicijavęs savivaldybių atstovų susitikimą akcentavo, kad šių metų lapkričio pabaigoje pasienyje su Baltarusija atidarius Švendubrės sezoninį upių pasienio kontrolės punktą, laivybos klausimą Nemunu būtina spręsti.
Anot jo, tas punktas skirtas kirsti valstybės sieną įvairių šalių asmenims, keliaujantiems Nemuno upe baidarėmis, nedideliais kateriais ar pramoginiais laivais, ir kitomis panašiomis vandens transporto priemonėmis.
„Tai įpareigoja mus kviesti ir priimti vandens turistus ne tik iš Gardino srities, bet ir plaukiančius Augustavo kanalu, taip pat ir didinti vidaus plaukimo galimybes, turistų skaičių“, – sakė G. Skamaročius.
Druskininkų savivaldybės Investicijų skyriaus vedėjas Algirdas Svirskas pasisakė už laivybos Nemunu idėjos atgaivinimą, tačiau pabrėžė, kad pirmiausia reikia atnaujinti prieš dešimtmetį parengtą plaukimo Nemuno upe bei jos gilinimo galimybių studiją, kuri šiandien neatitinka realios situacijos.
A. Svirsko teigimu, šį klausimą reikėtų suskirstyti į kelis etapus ir būtina parengti kelias Nemuno vagos valymo ir kontroliavimo alternatyvas.
„Visada buvome suinteresuoti ir kiek įmanoma laivybą palaikome, bet Nemunas yra valstybinė upė, kurią prižiūri Vidaus vandenų kelių direkcija. Mes turime spręsti, kaip kitaip dar įmanoma vystyti laivybą Nemuną be vagos gilinimo. Be to, Nemune pilna akmenų, tai reikėtų spręsti klausimą kaip tuos akmenis išvalyti“, – kalbėjo A. Svirskas.
Alytaus rajono vicemeras Arvydas Balčiūnas siūlė parengti bendrą visų Dzūkijos savivaldybių raštą su merų parašais ir jį perduoti atsakingiems asmenims. „Labiausiai nenorėčiau, kad atsitiktų taip, kaip jau buvo Punioje. Išmesta ant kranto prieplauka, o tuo pačiu ir pinigai. Alytaus prieplauka – išmesti pinigai. Alytaus rajone tikrai yra daug vietų, į kurias turistai galėtų atplaukti, prisišvartuoti ir turėti ką veikti. Tai yra ne vienkartinių investicijų projektas. Jeigu mes pora mėnesių pakapstysime Nemuno vagą, tai nereiškia, kad mūsų projektas po dešimties metų neužaks“, – savo nuomonę išsakė A. Balčiūnas.
Apie laivybos Nemunu atgaivinimo idėją teigiamai pasisakė ir Birštono, Lazdijų bei Varėnos savivaldybių atstovai. Tačiau visi sutartinai tvirtino, kad šis klausimas negali būti sprendžiamas remiantis savivaldybių biudžetų lėšomis.
Posėdyje pasidalinta naujausia informacija apie plaukimą Kauno ir Birštono, Birštono ir Druskininkų atkarpomis, aptarti laivybos Nemuno upe, jos aukštupyje, nuo Gardino iki Kauno padėtį ir galimybės.