Alytaus miesto biudžetinių įstaigų buhalteriams iškilo grėsmė likti be darbo. Savivaldybė, siekdama sutaupyti ir pagerinti darbo kokybę, ketina centralizuoti šių įstaigų buhalterinę apskaitą ir įsteigti naują skyrių administracijoje. Švietimo ir kultūros įstaigų vadovai ir buhalteriai prieš tokį sprendimą stoja piestu.
„Po netrumpos analizės, nes šitas klausimas jau svarstomas nuo spalio mėnesio, siūlome steigti administracijos padalinį, kuris užsiimtų centralizuota buhalterija. Toks sprendimas leistų sutaupyti.
Taip pat būtų išspręstas ir pavadavimo klausimas, kadangi šiuo metu, įstaigose susirgus buhalteriui, jo nėra kam pavaduoti“, – pirmadienį savivaldybėje vykusiame Aplinkos ir plėtros komiteto posėdyje planus centralizuoti buhalteriją pristatė Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Vytautas Jastremskas.
Jo teigimu, toks sprendimas būtų priimtas siekiant ekonomiško ir efektyvaus savivaldybės lėšų naudojimo bei buhalterinės apskaitos kokybės gerinimo.
Centralizavus biudžetinių įstaigų buhalteriją, per metus pavyktų sutaupyti apie 200 tūkstančius eurų, o savivaldybės įstaigų darbuotojų skaičius būtų sumažintas dvidešimčia etatų.
Buhalterinės apskaitos centralizavimui prieštarauja tiek Alytaus švietimo, tiek kultūros įstaigų vadovai. Patys buhalteriai kreipėsi į Kontrolės komitetą ir nurodė daugybę priežasčių, dėl ko jie prieštarauja centralizuotai buhalterijai.
Anot jų, centralizuotos buhalterijos buhalteris negalės skirti pakankamai laiko komunikavimui su vienos įstaigos vadovu dėl finansų, nes dar turės atlikti kitas jam pavestas savivaldybės vadovų funkcijas, dėl ko nukentės darbo kokybė. O biudžetinių įstaigų vadovams reikės nuolat vaikščioti į savivaldybę ir gaišti savo laiką.
Darbo kokybe centralizavus buhalterinę apskaitą abejoja ir Alytaus miesto tarybos narys Jurgis Krasnickas. „Ekonomiškumas gal, bet kokybė – ne. Kiekvienos įstaigos vadovas supranta, kaip svarbu turėti buhalterį, su kuriuo bet kuriuo metu galima pasitarti, priimti reikiamą sprendimą. O centralizavus buhalteriją, procesai tik užsitęs“, – sakė J. Krasnickas.
Komiteto posėdyje pasigirdo siūlymai pirmiausia restruktūrizuoti švietimo įstaigas, o tada žiūrėti, ar verta centralizuoti buhalteriją. Taip pat siūlyta buhalterius įdarbinti puse etato. Iškilo dvejonių, ar norint sutaupyti nebus sulaukta atvirkštinio varianto, kada išlaidų ir nuostolio tik padaugės.
Kaip nurodė V. Jastremskas, naujai suformuotame Viešojo sektoriaus subjektų centralizuotame apskaitos skyriuje dirbtų patys kvalifikuočiausi buhalteriai. Įsteigus skyrių, iš esamų administracijos rezervų būtų įsteigtas šio skyriaus vedėjo etatas ir paskelbtas konkursas jam užimti.
Priimtas į darbą skyriaus vedėjas nuspręstų, kaip organizuoti viešojo sektoriaus subjektų apskaitą centralizuotai ir būtų teikiamas tarybos sprendimo projektas dėl didžiausio leistino administracijos darbuotojų skaičiaus.
Galutinį sprendimą šiuo klausimu turėtų priimti kitą savaitę posėdžiausianti miesto savivaldybės taryba.