Alytuje jau kelerius metus viešojo transporto paslaugas teikianti įmonė „Multivanas” intensyviai siekia, kad kuo greičiau būtų įdiegta elektroninio bilieto sistema. Antradienį pristatant elektroninio bilieto galimybes, kalbėta ir apie tai, kad elektroniniu bilietu alytiškiai galėtų naudotis jau nuo šių metų rudens.
„Mes norime eiti į priekį, norime, kad keleiviams paslauga būtų kokybiškesnė. Pavyzdžiui, kasdien į darbą su persėdimu važiuojantys alytiškiai, įsigiję elektroninį bilietą, sutaupytų pinigų, nes jiems kaskart persėdus į kitą mikroautobusą nereikėtų papildomai mokėti.
Elektroninio bilieto sistema ir vairuotojams palengvintų darbą. Noriu, kad vairuotojams kuo mažiau reiktų dirbti su grynaisiais pinigais, visos lėšos judėtų virtualioje erdvėje. Tokiu būdu vairuotojas nebūtų apkraunamas papildomu darbu, nesiblaškytų. Elektroninio bilieto sistema įvestų ir daugiau skaidrumo“, – sakė įmonės „Multivanas“ vadovas Vaclovas Karalevičius, priminęs apie Alytuje vis dar dažnai pasitaikančią problemą, kai vairuotojai neduoda važiavimo bilietėlio keleiviui.
Apie elektroninius viešojo transporto bilietus Alytuje buvo kalbėta ir anksčiau, tačiau tai ir buvo tik kalbos.
Anot V. Karalevičiaus, kadangi niekas nerodė iniciatyvos, jis pats ėmėsi ieškoti įmonės, kuri teikia elektroninio bilieto sistemos įdiegimo paslaugas. Bendraudamas su tokiomis įmonėmis „Multivano“ vadovas teigė ieškojęs visiems vežėjams patrauklaus ir priimtino varianto atsižvelgdamas į kainą.
„Tai yra didelė investicija. Alytuje įdiegus elektroninio bilieto sistemą, kiekvienas vežėjas savo mikroautobusuose turės pastatyti specialius bilietų nuskaitymo aparatus, kurie kainuoja, ir – nemažai. Tačiau negalima stovėti vietoje, reikia eiti į priekį. Aš nebijau naujovių, iššūkių“, – kalbėjo V. Karalevičius.
Jis tikino, kad ir kiti vežėjai suinteresuoti, jog Alytuje atsirastų elektroniniai bilietai. Žinoma, visiems, anot V. Karalevičiaus, svarbiausia yra kaina. „Pasigirsta įvairiausių nuomonių – daug kas mano, kad diegti elektroninį bilietą nedideliame mieste neapsimoka, bet aš su tuo nesutinku“,- teigė V. Karalevičius.
Elektroninio bilieto įdiegimo galimybes Alytuje pristatęs įmonės „E-verslo klasteris“ vadovas Albinas Balčiūnas teigė, kad iki šio mėnesio pabaigos išdiskutavus, ko tiksliai miestui reikia, alytiškiai elektroninius bilietus galėtų išbandyti jau rugpjūčio pabaigoje, o nuo rudens sistema jau pilnai veiktų.
„Kad sistema funkcionuotų, reikalinga tik keleivio kortelė, nuskaitymo aparatai mikroautobusuose, kortelių papildymo vietos ir administravimo sistema. Reikėtų išanalizuoti ir nuspręsti, kokios kortelės turėtų būti ir kur jas būtų galima įsigyti. Kortelė priklausomai nuo jos tipo kainuotų nuo 2 iki 5 eurų“, – elektroninio bilieto kortelės kainą pristatė A. Balčiūnas.
Jis teigė, kad keleivio kortelė galėtų vadintis miestiečio kortele, nes į ją integravus ne tik viešojo transporto sektoriaus teikiamas paslaugas, bet ir, pavyzdžiui, moksleivio pažymėjimą, bibliotekos skaitytojo bilietą ir kitas paslaugas, viena kortele būtų galima naudotis daug kur.
Elektroninio bilieto sistema jau veikia Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Druskininkuose.