Ankstyvas trečiadienio rytas. Gerokai prieš septintą kelios dešimtys verslininkų Alytuje, tūkstančiai Lietuvoje ir milijonai visame pasaulyje renkasi bendrų pusryčių sutartose vietose. Nors „Verslo pusryčiai“ – tik simbolinis šių susitikimų pavadinimas. Čia verslininkai renkasi dalintis.
Nes klubo BNI (Business Network International) pagrindinis principas „Laimi besidalinantys“.
Ne, šio klubo nariai nesidalija pinigais, vertybiniais popieriais ar kitais versle įprastais materialiais dalykais. Jie dalijasi rekomendacijomis. Pažinodami vienas kitą, pasitikėdami vienas kitu, jie rekomenduoja klubo narius savo partneriams, padeda rasti reikalingus kontaktus ir užmegzti šiltus, pasitikėjimu grįstus santykius, be kurių neįsivaizduojamas sėkmingas verslas.
„Mes teikiame rekomendacijas tiems nariams, kurie ieško. Taip pat tiems, kuriais pasitikime”, – sako BNI Alytis klubo direktorius Marijus Jakinevičius, BNI idėjas, filosofiją ir pačią organizaciją atvedęs į Alytų.
Tad kaip sekasi dar vienam verslininkų klubui Alytuje – mieste, kur, kaip rodo, daugelio apklausų rezultatai, sąlygos verslui nėra itin palankios?
Alytis savo veiklą pradėjo kiek daugiau nei prieš pusmetį. Kokie pirmieji rezultatai? – tokiu klausimu pradėjome pokalbį su M. Jakinevičiumi.
Prieš beveik metus pradėjome skleisti informaciją apie steigiamą klubą. Susirinko nuostabūs žmonės – verslininkai, kurie patikėjo BNI nauda ir tapo klubo nariais. Subūrėme daugiau nei 30 profesionalių verslininkų komandą ir 2017 m. birželio pradžioje startavome.
Pradėjome gilintis į tai, kas yra BNI, kaip tai veikia bei kaip išnaudoti visas galimybes. Kadangi esame organizacija, kuri labai tiksliai viską skaičiuoja, tai šiandien skaičiai tokie: turime 37 narius, ir skaičiuojame apie 1,5 mln. eurų rekomendacijų apyvartą.
Kas šiandien labiausiai džiugina, o kas nuteikia ne taip optimistiškai, kaip iš pradžių tikėtasi?
Džiugina, kad Alytuje, visame regione yra verslininkų, kuriems rūpi, kaip padidinti savo verslo pelningumą, padidinti užsakymų kiekį, kurie domisi naujovėmis.
Mes turime narių, kurie atvyksta į BNI Alytis klubą iš Druskininkų, Kauno, Vilniaus, turime BNI kolegų, kurie atvyksta pas mus iš Kauno, Klaipėdos, Panevežio ir kitų miestų. Tai rodo, kad žmonėms verslą daryti smagu ir visi linkę dalintis informacija bei rekomendacijomis.
Kas paskatino atvesti BNI, dar vieną verslo klubą, į Alytų, kur kiti verslo klubai veikia jau daugelį metų?
Esu alytiškis, gyvenu čia, čia gyvena mano šeima, todėl nesu abejingas šiam miestui. Dalyvaudamas BNI veikloje kituose miestuose, panorau, kad ir Alytuje būtų toks klubas. Tad pirmiausia gimė noras, paskui prasidėjo veiksmai, atsirado komanda, su kuria viską padarėme, ir štai rezultatas.
Man tikrai nuoširdžiai patinka, kad BNI turi labai aiškias taisykles. Viena jų – klubo viduje nėra konkuruojančių verslų. Kita – paaiškėjus, kad klubo narys yra nekokybiškai paslaugas teikiantis, įsipareigojimų nevykdantis verslininkas, jis gali būti pašalintas iš klubo. Taisyklės yra vienos visiems pasaulio BNI klubams.
Tad kuo BNI skiriasi nuo kitų verslo klubų?
BNI misija – padėti BNI nariams gauti daugiau verslo užsakymų. Mes nesam klubas, kuris kažką remia, vykdo socialinius ar labdaros projektus. Mūsų tikslas – daugiau verslo užsakymų, kurie virstų pinigais.
Be jokios abejonės, mes neatsiribojame nuo paramos, labdaros idėjų ir veiklos šiose srityse. Tai darome klubo narių iniciatyva, tačiau tai nėra tikslas, dėl kurio renkamės.
Daugeliui klubinė veikla pirmiausia asocijuojasi su pramoga, laisvalaikiu. Ar tai tinka ir kalbant apie BNI?
BNI pirmiausia yra darbinis klubas. Nelabai norisi pramogauti ankstų rytą, kuomet tradiciškai renkasi BNI klubai. Bet tai ir yra vienas jų išskirtinumų – mes jau dirbame, kol kiti miega, tad esame vienu žingsniu pirmesni už konkurentus.
Į BNI susirenka labai teisingo požiūrio žmonės, kurie nori kurti, plėsti ir vystyti savo verslą. Jie puikiai supranta, kad verslui reikia papildomų pajamų, o geros rekomendacijos yra aukso vertės. Tad pirma – darbas, o vėliau pramogos, kurių, neslėpsiu, taip pat turime.
Kartą kalbantis apie BNI vienas žmogus man pasakė: „Aš turiu daug kontaktų, pažįstu kas antrą stambiausią Lietuvos verslininką, visus Alytuje ir man jokių kontaktų nereikia. Tad ar verta man eiti į BNI? Gal man ten esantys verslininkai sumokės už mano turimus kontaktus?” Atsakymas buvo „ne”. Čia nereikia eiti, jei tau nieko nereikia ir tu nieko nenori duoti. Čia ateinama dalintis ir tikrai už tai niekas nemoka.
Kiekvieno susitikimo metu BNI nariai dalijasi savo sėkmės istorijomis. Kokia įsimintiniausia BNI Alytis sėkmės istorija?
Labiausiai įsimena tos istorijos, kurias kiekvienas pats išgirsta iš pirmų lūpų. Tad geriausia ateiti į klubo pusryčius trečiadienio rytą ir pasiklausyti!
O sėkmės istorijų iš tiesų yra labai daug. Vienos susijusios su stambiais ir sėkmingais verslo kontraktais, kitos – apie sėkmingą ir operatyvų verslo problemų sprendimą, kurį rasti padeda klubo narių tarpusavio pagalba.
BNI Alytis įspūdingiausia sėkmės istorija, išreikšta pinigais, siekia daugiau nei 200 tūkstančių eurų, o nepiniginių yra išties daug – naujų verslų susikūrimas, įvairios bendrdarbiavimo formos, nauji verslo ryšiai, išspręstos problemos čia ir dabar.
BNI – vieta, kur verslininkai ne konkuruoja vienas su kitu, o rekomenduoja. Pirma mintis, kad tai skamba šiek tiek utopiškai. Tad kaip tai suderinama?
Tai tikrai tokia vieta ir tai nėra utopija. BNI skatinama ne konkurencija, o sinergija.
BNI vadovaujasi „Givers gain” filosofija, lietuviškai „Laimi besidalinantys”. Taip raginama pirma duoti, o tik vėliau gauti.
Tam, kad žmogus galėtų duoti rekomendaciją ar būti rekomenduotas, suprastų, kaip tai veikia, rengiami mokymai, pateikiama išsami informacija, tarptautinės praktikos pavyzdžiai. Turime aiškias gaires, kurios padeda klubo nariams perprasti sistemą ir naudotis BNI teikiama nauda.
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šūkis „Laimi besidalinantys“ labiau tiktų labdaros organizacijai, o ne verslo klubui. Tad kaip jis pasiteisina versle?
Turbūt reikėtų pažiūrėti į BNI praeitį. Organizacija pasaulyje veikia 33 metus. Turime bendrą pasaulinę duomenų bazę, galime pasiekti BNI narius ir jų verslus, visame pasaulyje.
Mes teikiame rekomendacijas tiems nariams, kurie ieško. Taip pat tiems, kuriais pasitikime. Tad pirmiausia reikia tapti žinomu, susipažinti su klubo veikla, tapti jo nariu, vėliau įgyti pasitikėjimą ir, aišku, ieškoti. Tada klubo nariai padės verslui augti, o šiame procese labiausiai akcentuočiau pasitikėjimą, nes be jo versle ir gyvenime būtų tikrai sunku.