Iki šiol iš Lietuvos emigruodavo tik žmonės. Dabar – jau ir verslas. Coca-Cola Alytuje prisakė ilgai ją prisiminti. Gamyba iš fabriko mieste perkeliama į Lenkiją. Aštuonios dešimtys jo darbuotojų – į bedarbių sąrašus.
Visi spėlioja: kaip čia taip, kodėl, kokios priežastys? Vieni merą kaltina, kiti premjerą, treti – nepalankią investicijoms Lietuvos politiką.
Baikos. Priežastis daug paprastesnė. Ar jūs kada matėte Coca-Cola skardinukę ar buteliuką ant mero stalo? O ant premjero? Ir per Vyriausybės, ir per savivaldybės tarybos posėdžius visi tik vandenį geria. Ir Seime, mačiau, jokios Coca-Cola nėra.
Visi tik vandenį geria ir tikisi, kad tokia gamykla išliks? Kiek vienos Almos Adamkienės fondas su Kalėdiniu karavanu galėjo tempti?
Įdomu, ar kurio miesto ir rajono valdžios vyro namuose stovi „Snaigės“ gaminami šaldytuvai? Jei ne, tai reikia greitai pirkti.
P.S. Tik niekaip nesuprantu tokio dalyko: ko tie užsieniečiai gamybą iš demokratinės Lietuvos iškelia į tokią nedemokratišką, anot kai kurių Lietuvos ir Europos Sąjungos politikų, Lenkiją?
Ką dar reikės parodyti?
Vakar pardavėja žiūri į mano nuotrauką vairuotojo pažymėjime.
– Nematau nei reikalo, nei malonumo į tą popieriuką žiūrėti, – lyg atsiprašinėdama sako.
– Man tai šioks toks malonumas būtų, jeigu į mane pažiūrėtumėte, – sakau – ir abu supratingai nusišypsome.
Suprantu ją ir nepavydžiu. Net ir užjaučiu tas kasose sėdinčias moteris.
Pats bijau rytoj į polikliniką eiti. O jeigu kas nors sugalvos, kad prieš procedūras pacientai vyrai turės savo vyriškumą patvirtinti, o moterys moteriškumą? Dokumento čia neužtektų, reiktų kitką rodyti. Va taip būtų, jei įkandin prekybininkams gydymo įstaigos paskelbtų memorandumą rodom.lt.
Žmonių mirtys ir medžių gyvenimas
Alytuje vyksta bonsų paroda. Tai tokie maži, beveik mirę medžiai, kurie kreivai gamtoje augo, o paskum kai kurie žmonės jų šakas įvairiai paraišioja, kad dar kreiviau augtų. Čia tokia iš Rytų mada atėjusi. Nieko naujo – jie ten mažoms mergaitėms ir kojas paraišioja, kad pėdos mažos liktų.
Nauja Alytuje tai, kad iš savivaldybės beveik 40 tūkstančių eurų gavusiam renginiui pamatyti šiemet alytiškiai dar turi sumokėti, kaip patys organizatoriai sako, simbolinį trijų eurų mokestį.
Įėjimas į bažnyčią Kutna Horoje Čekijoje, kur iš keturiasdešimties tūkstančių numirėlių kaulų sudėliotas jos interjeras, kainuoja 3,3 euro.
Įėjimas į katakombas Sicilijoje, Palerme, kur palaidota apie aštuoni tūkstančiai vienuolių, kainuoja irgi 3 eurus.
Šie turistiniai objektai įtraukti į labiausiai vertų pamatyti vietų savo šalyse dešimtuką.
Negirdėjau, kad renginį Alytuje Lietuva į tokį jau būtų įtraukusi.
Arba nespėjo, arba pavėlavo
Miesto savivaldybė neseniai įsigijo naują „Škodą“. Dabar lizingu perka ir naują mikroautobusą.
Negerai. Kils rinkėjų nepasitenkinimas. Žiūrėk ir opozicija, jeigu tokia atsiras, gali pradėti bangas kelti.
Bet patys pirkėjai kalti: pasiskubino V. Pajarską iš šilumos tinklų direktoriaus pareigų atleisti – tas būtų nupirkęs. Juk džipą „Toyota“ nupirko ir „Litekso“ išnuomojo.
Komunikacijos spragos
Miesto savivaldybės Kultūros skyrius visus rugsėjo pirmąją kvietė į pernykštį koncertą prie Alytaus komunikacijos ir kultūros centro. Prieš pat renginio pradžią apsižiūrėjo, kad šiemet Rugsėjo 1-oji mieste be koncerto turi apsieti ir kvietimą iš savivaldybės tinklapio išėmė.
Tie, kurie kasdien savivaldybės tinklapio neskaito, atėjo, bet koncerto nerado.
Nežinia, ar čia su valdininkais kažkas negerai, ar su komunikacija, ar su žmonių trūkumu, nes, sako, visi miesto kultūrininkai Japonijos kultūros menų festivalio paruošiamuosiuose darbuose buvo įdarbinti – lietuviška Rugsėjo 1-ąja nebuvo kada rūpintis.