„Susidaro toks įspūdis, kad miesto taryboje yra ne vienas didvyris, norintis (išgelbėti) padaryti tvarką švietime“, – sakė Alytaus miesto švietimo tarybos pirmininkė, paprašyta pakomentuoti šią savaitę švietimo įstaigoms išplatintą tarybos nario Aurelijaus Jaruševičiaus parengtą švietimo pertvarkos planą.
Stebiu, kaip esame atakuojami iš visų pusių įvairiausiais dokumentais, nurodymais skubiai pateikti… Pastarųjų metų valdžios bendradarbiavimo stilius su švietimo įstaigomis yra labai demokratiškas: bendruomenės prašomos išsakyti savo nuomonę, siūlyti, koreguoti, balsuoti, diskutuoti, patvirtinti, suskaičiuoti, paaiškinti ir atsiųsti.
Deklaruojamas abipusis bendradarbiavimas! Dažnai atrodo begalinis ir beprasmis!
Idealiausiu ir greičiausiu atveju, valdžia norėtų, kad mes pritartume jų siūlymams ir nesigilintume. Kaip bebūtų, pasakysiu taip, toks rimtas reikalas kaip mokyklų tinklo pertvarkos planas, kurį jau visi spėjom perskaityti ir susinervinti, o gal ir pasišaipyti, negali būti juodraštinis.
Privalo būti sudėtas į dokumento rėmus kaip projektas, su visomis dokumentui priklausančiomis dalimis, aiškiais tikslais (ekonominiai, švietimo ar dar kokie), ekonominiais paskaičiavimais ir be klaidų.
Pateikiu tik vieną detalę: Jotvingių gimnaziją pavadinti Volungės gimnazija, pasirodo, yra nieko tokio! Juokinga iki nukritimo! Dėl derinimo su bendruomene – gal šita stadija irgi turėjo būti prieš viešinimą, atskirai aptariant su kiekviena institucija? Juk reikia jausti, kurioje proceso stadijoje galima pradėti derinimą, reikia gerai pasiruošti.
Aš kaip švietimo tarybos pirmininkė net nežinau, kaip į tai reaguoti. Susidaro toks įspūdis, kad miesto taryboje yra ne vienas didvyris, norintis (išgelbėti) padaryti tvarką švietime.
Akivaizdu, kad nemokame konstruktyviai bendradarbiauti, kad dar mums visiems reikia mokytis ir stengtis, kad emociškai pozityvi bendravimo kultūra apskritai atsirastų ir galėtume įgyvendinti ne vieną gerą ir reikalingą planą Alytui!