Alytaus rajono savivaldybės taryboje vakar buvo patvirtintas dviračių trasos Alytus-Varėna specialusis planas. „Ir dabar ta trasa yra veikianti, bet bus įrengtos papildomos stotelės poilsiui, dviračių takas bus sutvarkytas, vietomis šalia kelio reikės ir papildomas atkarpas nutiesti“, – sakė Alytaus rajono meras Algirdas Vrubliauskas.
Pasak jo, dviračių trasa senuoju geležinkelio maršrutu, pavadintu „Olity-Orany“, prasideda Alytaus mieste, driekiasi per Alytaus rajono teritoriją, per Daugus ir Varėnos rajoną. „Bus galima užsukti į kempingus, dviračių tako danga bus sutvarkyta“, – sakė A. Vrubliauskas.
Dviračių trasa pagal įrengimo tipą suskirstyta į tris grupes: atskiras dviračių takas, kuris numatomas šalia valstybinės reikšmės kelių ir gatvių, žaliakelis, kuris numatomas atskirai nuo automobilių kelių tinklo ir eina per želdynus bei mišraus eismo trasa, kuri numatoma žemo eismo intensyvumo vietinės reikšmės keliais.
„Šiuo specialiuoju planu yra projektuojama dviračių trasos atkarpa Alytaus rajone, tačiau kartu projektavimas vyksta ir Varėnos rajone. Manau, kad kitoje Varėnos taryboje jų specialusis planas irgi bus patvirtintas. Sprendiniai yra labai paprasti“, – sakė Alytaus rajono savivaldybės Architekto skyriaus vedėjas Audrius Arbačiauskas.
Specialiuoju planu analizuojamoje teritorijoje yra sukurtas dviračių maršrutas „Olity-Orany“. Šis maršrutas driekiasi apie 50 km ilgio geležinkelio pylimu, einančiu mažai naudojamu vieškeliu, pakeliui pravažiuojant pro senus, išlikusius geležinkelio kelio fragmentus – tiltų griuvėsius, ilgus tunelius, upelių pralaidas.
Planuojamas dviračių takas kerta, bet neatkartoja buvusio geležinkelio ruožo.