Nuo šių metų pradžios įsigalioję reikalavimai vairuoti ekologiškai netapo dideliu išmėginimu vairuotojams. „Nuo šių metų praktinis vairavimo egzaminas išlaikomas geriau“, – sakė Rimvydas Anusauskas, Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas ir Alytaus autoklubo direktorius.
Pasak jo, pagrindiniai ekologiško vairavimo principai – tai išankstinis planavimas ir pasirengimas galimoms kliūtims bei tinkamas greičio pasirinkimas, naudojant maksimaliai aukštą pavarą, išnaudojant automobilio judėjimo energiją.
„Anksčiau reikėdavo artėjant prie sankryžos stabdyti palaipsniui perjunginėjant pavaras. Todėl jaunas vairuotojas sutelkdavo visą dėmesį į pavarų perjungimą, pamiršdamas kartu stebėti ir aplinką. Pagal naujus reikalavimus vairuotojams artėjant prie sankryžos leidžiama judėti laisva eiga“, – kalbėjo R. Anusauskas.
Anot jo, yra ir kitų pasikeitimų. Naudoti pirmąją pavarą rekomenduojama tik pajudant iš vietos. Paskui reiktų jungti antrąją, o automobiliui pasiekus vidutinį leistiną greitį mieste – apie 50-60 km/h – rekomenduojama važiuoti penktąja pavara. Žinoma, reikia atsižvelgti į automobilio techninę charakteristiką.
„Daugelyje Europos šalių ekologiškas vairavimas žinomas jau bene dešimtmetį. Lietuvoje praktiniai ir teoriniai taupaus ir ekologiško vairavimo įgūdžiai taikomi nuo šių metų“, – sakė R. Anusauskas, pristatydamas Alytaus autoklubo ir „Bridgestone“ išleistą informacinį leidinį apie ekologišką vairavimą „Paverskite automobilius „žaliais“.
Ekologiškas vairavimas atsirado neatsitiktinai. Automobilių išmetamųjų dujų poveikis aplinkai – didelis. Transportui tenka apie 20 procentų teršalų, tad vairavimas gali stebėtinai paveikti oro kokybę.
Ekologiškai saugus vairavimas pripažįstamas ir įrodytas vairavimo stilius, kuris prisideda, užtikrinant saugumą keliuose ir kartu mažina degalų sąnaudas bei teršalų kiekį.