Alytuje planuojami švietimo pokyčiai sulaukė aktyvių diskusijų ir tėvų nuomonių. Suprasdama bendruomenės rūpestį ir įsiklausydama į gyventojų išreikštus siūlymus, Alytaus miesto savivaldybė siekia rasti optimaliausią sprendimą, todėl peržiūrėjo ankstesnius planus.
Atsižvelgus į tėvų ir švietimo įstaigų išsakytas mintis, planuojama lopšelį-darželį „Girinukas“ prijungti prie Senamiesčio pradinės mokyklos, užtikrinant darnų perėjimą ir ugdymo tęstinumą. Anksčiau buvo svarstoma galimybė jį prijungti prie Piliakalnio progimnazijos, tačiau, įvertinus bendruomenės nuomonę, buvo priimtas sprendimas koreguoti planus.
Savivaldybė dėkoja tėvams ir švietimo bendruomenei už aktyvų dalyvavimą, konstruktyvias diskusijas ir siekia kartu kurti kokybišką bei patogią ugdymo aplinką vaikams.
Jei Alytaus miesto savivaldybės taryba pritars, prie Senamiesčio pradinės mokyklos būtų prijungti lopšeliai-darželiai „Girinukas“ ir „Pušynėlis“.
Siekiant efektyvinti švietimo įstaigų tinklą ir įvertinus, kad Putinų mikrorajone ugdymo įstaigų užimtumas yra netolygus dėl mažėjančio vaikų skaičiaus, bet didelio įstaigų skaičiaus, dėl teritorinio patogumo, planuojama sujungti lopšelius-darželius „Obelėlė“, „Šaltinėlis“ ir „Vyturėlis“. Nei vaikai, nei tėvai jokio pokyčio nepajus, nes jis bus tik administracijos lygmenyje. Tai nėra švietimo pokyčių dalis, nes neliečia bendrojo ugdymo įstaigų, tad ir procesai skirtingi, bet vykdant integralų švietimo pertvarkos planą, kurio tikslas rasti optimaliausius sprendimus, tai daroma vienu metu.
Alytaus miesto savivaldybės ketinimai dėl kitų anksčiau planuotų švietimo įstaigų sujungimo nesikeičia – prie Dainavos progimnazijos planuojama prijungti du lopšelius-darželius – „Saulutę“ ir „Pasaką“, prie „Volungės“ progimnazijos – lopšelį-darželį „Volungėlė“, o prie Panemunės progimnazijos – lopšelį-darželį „Putinėlis“.
Prijungtoms švietimo įstaigoms atsivers daugiau galimybių
Prie bendrojo ugdymo įstaigų prijungus lopšelius-darželius priešmokyklinio ugdymo grupes lankantys vaikai ir tėvai galės naudotis abiejų švietimo įstaigų infrastruktūra ir tai dar be viskas.
Sujungus švietimo įstaigas, ikimokyklinio ugdymo mokiniams atsirastų galimybė lankyti nemokamus neformaliojo ugdymo būrelius, o sujungtose švietimo įstaigose vyktų daugiau bendrų renginių, kurie stiprintų bendruomenės ryšį ir bendradarbiavimą.
Ikimokyklinio ugdymo mokyklos prijungimas prie bendrojo ugdymo mokyklos leis sukurti pritaikytą ugdymosi poreikiams ir technologiškai turtingą ugdymosi aplinką, optimizuojant turimus išteklius. Mokymo(si) aplinka – tai visos veiklos erdvės, įgalinančios vaiko tobulėjimą – sudaroma galimybė visiems naudotis sporto salėmis, stadionais, laboratorijomis ir kt. Taip pat atsivertų didesnės galimybės dalyvauti projektinėse veiklose.
Stipri bendruomeniškumo dvasia vaiką ir jo tėvus lydėtų ne tik trumpuoju, pavyzdžiui, ikimokyklinio ugdymo laikotarpiu, bet galimai tęstųsi ir toliau. Kai vaikas pravers pirmos klasės duris jį galimai pasitiks tie patys pedagogai, jis galės tęsti savo mėgstamas neformaliojo ugdymo veiklas, jam bus artimos ugdymo įstaigos vertybės.
Švietimo įstaigų sujungimas iš dalies būtų išspręsta mokytojų trūkumo problema, kuri bus juntama prasidėjus naujiesiems mokslo metams – nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. Alytuje prognozuojamas mokytojų – tarp jų ir pradinių klasių – trūkumas. Bus lengviau sprendžiamas mokytojų pavadavimo klausimas.
Įvykus švietimo tinklo pokyčiams, dalyko mokytojams atsirastų galimybė dirbti pilnu krūviu vienoje švietimo įstaigoje. To paties galėtų tikėtis ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaikus mokantys pradinio ugdymo mokytojo kvalifikaciją turintys mokytojai.
Ne paslaptis, jog pastaruoju metu juntamas socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų ir kitų su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais galinčių dirbti specialistų trūkumas. Sujungus įvardytas švietimo įstaigas, būtų iš dalies sprendžiama tokių švietimo įstaigų darbuotojų stygiaus problema.
Įgyvendinus pokyčius švietimo sistemoje, taip pat būtų sudaroma galimybė taupyti savivaldybei skiriamas valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto lėšas. Sutaupytos lėšos būtų skiriamos tarptautinėms programoms diegti, mokomosioms priemonėms įsigyti, mokytojų kvalifikacijai kelti, infrastruktūrai gerinti, kylantiems poreikiams užtikrinti ir trūkstamiems mokytojams į Alytaus miesto švietimo įstaigas pritraukti, o tai padėtų mažinti mokinių pasiekimų atotrūkį tarp miesto mokyklų ir užtikrinti ugdymo kokybę.
Kokie veiksniai lemia mokyklų tinklo pertvarkos poreikį?
Alytuje ikimokyklines ugdymo įstaigas tėvai gali pasirinkti savo nuožiūra – kas arčiau namų, kas darbo ar senelių. Priimant vaikus į mokyklas, kaip ir daugelyje šalies miestų, prioritetas teikiamas vaikams gyvenantiems mokyklai priskirtoje teritorijoje. Mokykloje likus laisvų vietų – į jas gali pretenduoti visi norintys.
Bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pakeitimai jau parengti, tad kas gi lėmė, jog teko imtis pokyčių?
Vienas pagrindinių mokyklų tinklo pertvarkai įtaką darančių veiksnių – gyventojų skaičiaus mažėjimas. Alytaus mieste gyventojų, palyginti su 2019 m. duomenimis, sumažėjo 7 proc. – prieš šešerius metus Dzūkijos sostinėje gyveno 56 041, o šiemet – 52 034 gyventojai.
Kelis pastaruosius metus ženkliai mažėja ir gimstamumo rodikliai. 2022 m. Alytaus mieste gimė 416 vaikų, 2023 m. – 335 vaikai, o 2024 m. – 311 mažųjų alytiškių.
Demografiniai pokyčiai sąlygoja ir juntamai mažėjantį ugdymo įstaigose formuojamų grupių skaičių. 2023 m. Alytaus mieste buvo suformuotos 38 priešmokyklinio ugdymo (PUG) grupės, 2024 m. viso labo 32 PUG grupės. Pagal šiuo metu ikimokyklinio ugdymo įstaigose besimokančių vaikų skaičių patvirtinta, jog 2025 m. PUG grupių tebus 25, o 2026 m. prognozuojama, kad teliks 20.
Ženkliai mažėjant mokinių skaičiui, švietimo sistema Alytaus mieste neišvengiamai turi keistis ir būti transformuojama taip, kad efektyviai atlieptų esamus demografinius pokyčius ir užtikrintų kuo kokybiškesnį ugdymą besimokantiems mokiniams.
Čia kompromisas išspręstas tik y jūsų puse. Kadangi penkerių metukų vaikai bus atimti iš darželių ir siunčiami į mokyklas. ko pasakoje darželiai surinks dar mažiau vaikų ir dėl to bus jie uždaromi vienas po kito. 😞😞😞
Einama prie to, kad uždarys palaipsniui visus darželius, o iš jų pastatys daugiaukšcius namus. O mokyklos bus kartu ir darželiai.
o kas jau ten mokykloje paruošia taip gerai pirmai klasei.Gal nežinot,kad nebaigę mokslų dirba su paruošiamukais.Draugystė veža,net kaii egxaminus laiko,tik padėjėja lieka.Tai toks čia paruošimas.
Nebūkim abejingi, buriamės tolimesnei kovai prieš šitą Alytaus „frankenšteiną”. Niekur Lietuvoje tokia nesąmonė nedaroma !!! Dvejetukininkas meras nesuvokė, nesuvokia ir nesuvoks kuo skiriasi vaikų ugdymas darželiuose nuo ugdymo mokyklose. Tai kodėl meras savo atžalą paliko darželyje ? Kodēl neleido į tą nuostabią progimnaziją ? Cesiulį, jei darai reformą, tai pats pirmas ir rodyk pavyzdį !!!
Išsigando ir pabėgo iš fm 99 kodėl ten nėra šito straipsnio gal galvoja kad niekas nepamatys ar kaip čia suprasti ? Nes ten pagrindinės temos šia tema. Tegul savivaldybės pirma susijungia o va tada galėsim pažiūrėt kiek bus ir lėšų sutaupyta kiek žmonių papildys darbo birža ir t.t. Ir čia turbūt pasirūpino kad nedaveitų informacija iki aukščiau. Lietuvos edukologijos universiteto alumnai kelia aliarmą dėl Alytaus darželių.
Mokyklose ugdymas yra stipresnis, darželiuose, galima sakyti, dar vis lepina vaikus. tėvai, kurie sako darželyje vaikui geriau, pamiega ir dar naudoja tą frazę, kad spės užaugti tai tik parodo, kad nepasitiki savo vaikais.
Labas rytas ponia!Ar jūs suprantate ką rašote?suaugęs žmogus darbe per visą dieną pavargsta.Ką kalbėti apie vaikus?Jie jau mokyklije apie 15val.būna pikti,nes jiems reikia miego,juos anksti tėvai kelia.Jūs turbit nematėte,kaip daržely šie vaikai keliasi iš miego?žinoma vieni atsikelia lengviau,kitus reikia kelis kartus raginti,kad išliptų iš lovos.Vaikai keliami po kelis,ramiai,pasėdi ant kėdučių,apsirengia neskubėdami.Net nėra ką lyginti su mokykla.Į mokyklą tokio amžiaus vaikus labai gerai leisti,jeigu juos 12-13val.pasiima į namus!
Rasa priminkite kuriame darželyje dirbate
Niekuo tikrai geriau neparuošia ta mokykla negu darželis tai tikrai o čia tik įsivaizdavimas. O kad gabesnių vaikų yra tai yra ir mokyklose ir darželiuose o pirmoje klasėje po poros savaičių lygis susilygina nes ateina iš skirtingų darželių vaikai. Netgi mano pirma mergaitė lankė priešmokykline grupe darželyje ir nuvėjusi į pirma klase lenkė savo klasės draugus kai kuriuos pradžioje kurie lankė mokykloje. Nu nebent gal yra keli atvejai kad gal mokytoja patingėjo arba grupė buvo perpildyta ir fiziškai nesugebėjo prieiti prie vaiko kai jų 20 sukišta y viena grupe.
Viskas čia puiku, vaikų nei neliečiami.Dirbu pedagoge ir žinau,nekelkite viesulo ten kur nereikia ir nekurstykite tėvų.Jokių vaikų niekas niekur neperkelinėja,o nuo 2025 m.rugsejo visi paruošiamukai turi būti mokyklose,o ne darželiuose.Kai kurios vadovės priprato maištauti ir toliau skatina tėvus taip elgtis.