Alytaus šv. Benedikto gimnazijoje ketvirtadienį į pokalbį gimnazijos aktų salėje pakvietė psichologė, knygų ,,Vaikas pokyčių kelyje“, ,,Ypatingas vaikas: vienas ar kiekvienas“ autorė Asta Blandė, dvidešimt metų dirbanti su šeimomis, vaikais ir jaunimu, stebinti ir inicijuojanti pokyčius ne tik Lietuvos, bet ir Amerikos lietuvių mokyklose.
Lektorė kalbėjo tema ,,Šeimos ir mokyklos partnerystė: ką gali padaryti šeima ir mokykla, kad vaikai noriai eitų į mokyklą“.
Komentuodama parodytą filmuką psichologė sakė, kad dažnai vaikai mato pavargusius tėvus, ir tai neprideda motyvacijos. Pasirodo, šiais laikais standartai svarbiau už vaikus. Dažnai girdimas teiginys, kad dirbame ir gyvename dėl vaikų, nėra teisingas pasiteisinimas – darome tai dėl savęs.
Asta Blandė akcentavo, kaip svarbu pažinti savo vaikus, su jais bendrauti. Mylėti, žinoti ir suprasti savo vaiką – tėvų pareiga. Mokykla tik šiek tiek prisideda prie auklėjimo. Nors tėvams atrodo kitaip, bet vaikai jaučia tėvų nuostatas ir pagarbą mokyklai ir mokytojams. Mokymasis prasideda nuo mažens šeimoje, jis turi tapti įpročiu kaip ir dantų valymas. Ne namų darbai, bet savarankiškas mokymasis turi būti įprasta.
Tėvai mokykloje yra galinga jėga: kartais – kurianti, kartais – griaunanti. Kaip jie elgsis, priklauso nuo šeimininko. Šiuolaikiniai tėvai – skubantys ir užsiėmę, nori, kad daug ką spręstų mokykla, tačiau jei vaikas perleidžiamas auklėti tik mokyklai, jis nesupranta, koks yra.
Vaikai yra apkrauti popamokine veikla, todėl į mokyklą ateina pailsėti. Šiuolaikiniai tėvai turi daug psichologijos žinių, bet jų netaiko praktiškai, linkę kritikuoti kitus. Reikia nepamiršti, kad mokytojai nėra tėvų užsakymų tenkintojai, jie specialistai, kurie geba dirbti savo darbą, mokytojai netaiso tėvų auklėjimo klaidų, jie gali savo žiniomis ir patirtimi padėti tėvams auginti save ir vaiką. Labai svarbu įsisąmoninti, kad vaikai nėra krištolinės lėlės, jie turi būti tvirti, patys prašyti tėvų pagalbos – nepersistenkime globodami. Būtina nepamiršti ir to, kad klaidos būtinos ir vertinamos kaip mokymo(si) proceso būtinybė.
Asta Blandė išskyrė požymius, lemiančius vaiko sėkmę. Tai – prigimtis, namų aplinka, vaiko raida ir pasirengimas mokykliniam etapui, mokytojo asmenybė, atmosfera ir emocinis tonas klasėje, vaiko savęs vertinimas. Vertingiausias pasiūlymas tėvams – keisti mąstymą.
Psichologė kalbėjo ir apie tai, kad nepalanki mokymosi situacija, emociniai sunkumai, įtempta situacija namuose, nesusiklostę santykiai su klasės draugais ar mokytojais, žemi intelektualiniai gebėjimai, mokymosi sutrikimai apsunkina mokymąsi.
Ji pabrėžė, jog auga ŠAUNUOLIŲ, NUOSTABUOLIŲ karta, tačiau vaikai turi konkrečiai žinoti, už ką jie yra giriami. Kad atžalos noriai eitų į mokyklą, tėvai turi susipažinti su aplinka, kurioje vaikai mokysis, privalo stiprinti jų socialinius, savitvarkos ir higienos įgūdžius, nuolat priminti taisyklių svarbą, ugdyti savarankiškumą, namuose išlaikyti pozityvų požiūrį apie mokyklą ir mokytojus, netgi modeliuoti galimas mokykloje situacijas.
Asta Blandė atsakė tėvams į rūpimus klausimus ir pabrėžė, jog visais įmanomais būdais reikia siekti, kad mokykla ir šeima viena kitai padėtų, o netrukdytų.