Tėvo netektį išgyvenančiai alytiškei druskos ant žaizdos dar užbėrė nesusipratimas su karštąja COVID linija 1808. Moteris savo tėvą vasario 15-ajai dienai buvo užregistravusi COVID tyrimui Pramonės gatvėje esančiame mobiliajame punkte, tačiau žmogus vasario 14-ąją mirė. Nusprendusi atšaukti registraciją tyrimui ir apie tai informavusi 1808, alytiškė gavo atsakymą, dėl kurio neteko amo.
1808 karštosios linijos komanda elektroniniame laiške moteriai parašė, kad pagal jos nurodytą registracijos numerį tyrimas buvo paimtas vakar – vadinasi, tą dieną, kada tėvas jau buvo miręs. 1808 linija taip pat informavo, jog tokiu atveju galimybės anuliuoti registracijos jie neturi.
„Negalėjau patikėti savo akimis: kaip mano tėvas galėjo nuvykti į punktą atlikti testo, jei jis jau buvo miręs? Kas ir kokiu būdu tą testą aliko?“ – pasakojo į nemalonią situaciją patekusi, tėvo gedinti Dainė Palumickienė.
Moteris prašė karštosios linijos nejuokauti, nurodė, kad žmogus vasario 14 d. mirė, o PGR testo registracijos data yra būtent vasario 15 d. Moteris prašė dar kartą patikrinti duomenis, tačiau vėlgi gavo tą patį atsakymą – testas jau atliktas.
Vėliau moteris išsiaiškino, kad COVID testas jos tėvui buvo atliktas jau po mirties, teismo medicinos ekspertų nurodymu. Tačiau alytiškė negalėjo suprasti, kaip teismo medicinos ekspertų darbas gali sietis su jos atlikta ankstesne registracija ir karštąja COVID linija.
„Šiuo metu teismo medicinos ekspertai mirusiam žmogui dažniausiai visuomet atlieka COVID tyrimą. Tačiau mes tikrai nežiūrime, kas kada buvo užregistruotas mobiliajame punkte, nieko su tuo bendro neturime ir tyrimą atliekame savo ruožtu, nepriklausomai nuo karštosios linijos darbo. Teismo medicinos gydytojas išrašo siuntimą, ir tyrimas būna atliktas“, – sakė Valstybinės teismo medicinos tarnybos direktoriaus pavaduotojas ekspertizėms Rimantas Laurinavičius.
Savo ruožtu situaciją paaiškino ir Alytaus poliklinikos vyriausioji slaugos administratorė Simona Nedzinskienė.
„Minimo asmens mėginys į Alytaus mobilų punktą vasario 14 d. buvo pristatytas iš Valstybinės teismo medicinos tarnybos Alytaus skyriaus, kurį siuntė teismo medicinos gydytojas. Kadangi asmuo jau buvo anksčiau užregistruotas tyrimui, kuris turėjo būti paimtas 15 dieną, per klaidą darbuotoja suvedusi asmens kodą patvirtino mėginio paėmimą ne 14 dienos, o 15 dienos. Todėl atsakymas buvo pateiktas ne teismo ekspertų nurodytu telefono numeriu, o atsakymą gavo artimieji“, – komentavo S. Nedzinskienė.
Alytiškė D. Palumickienė teigė, kad sumaišties į visą šią istoriją įnešė tai, kad testas buvo susietas su ankstesne registracija mobiliajame punkte. Kadangi niekas iš karto nepaaiškino, jog testas buvo atliktas būtent teismo medicinos ekspertų iniciatyva, kilo įviriausių klausimų, kaip tai susiję su mobiliuoju punktu ir karštąja linija.
„Galbūt ši mano istorija įneš daugiau aiškumo ir kitose situacijose, jei kažkas yra susidūrę su panašiais atvejais. Kartais žmonės tiesiog nežino kai kurių dalykų – kad ir to, kad mirusiems asmenims yra atliekami COVID tyrimai“, – teigė moteris.