Prie daugiabučių namų priežiūrą Alytaus mieste vykdančios bendrovės „Alytaus būstas“ vairo stojo naujasis bendrovės direktorius. Juo tapo alytiškis, turintis vadovavimo patirties ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje – Remigijus Jakubauskas.
Naujasis vadovas sako, kad pagrindinis jo uždavinys bus kurti bendruomeniškus santykius su daugiabučių namų gyventojais, teikti visokeriopą paramą bendrijų pirmininkams bei prižiūrėti alytiškių daugiabučius taip, jog gyventojai pamirštų visas su būsto priežiūra susijusias problemas. Apie tai ir daugiau – „Alytusplius“ interviu su R.Jakubausku.
Neseniai pradėjote vadovauti įmonei. Kokių pokyčių gali tikėtis daugiabučių namų, kuriuos Jūs aptarnaujate, gyventojai?
Tiek dirbdamas Lietuvoje, tiek užsienyje, vadovavausi taisykle, kad jei teiki paslaugas gyventojams, jos turi būti kokybiškos. Daugiabučių namų administravimas – labai plati sritis, kurioje dalyvauja tiek pastato prižiūrėtojas, tiek namo savininkai. Todėl mano vienas tikslų yra tas, kad mes kartu su gyventojais kurtume gražią ir saugią aplinką, rūpintumėmės daugiabučiais ir kartu siektume geriausios kokybės.
Alytuje, be Jūsų įmonės, yra dar keletas daugiabučių priežiūros paslaugas teikiančių bendrovių. Kuo „Alytaus būstas“ yra pranašesnis?
Mūsų išskirtinumas yra ilgametė patirtis būsto priežiūros srityje. Mes vieninteliai Alytuje dirbame pagal Pastatų priežiūros standartą, kuris užtikrina visapusę pastato priežiūrą: nepriekaištingą inžinerinės įrangos funkcionavimą, efektyvų energetinių išteklių naudojimą, operatyvų reagavimą į skubius pranešimus 24 val. per parą ir mažesnes būsto priežiūros sąnaudas. Vienas iš standarto elementų yra asmeninis vadybininkas. Tai reiškia, kad mes itin daug dėmesio skiriame tiesioginiam bendravimui su klientu. Asmeninis vadybininkas sprendžia visus su būsto priežiūra susijusius klausimus, bendrauja su gyventojais, organizuoja susirinkimus, teikia išsamias ataskaitas, kaip ir kur naudojami iš gyventojų surenkami pinigai. Neabejojame, kad skaidrumas ir dėmesys kiekvienam į mus besikreipiančiam yra didelė vertybė. Iškilus problemai gyventojai gali skambinti į visą parą veikiantį skambučių centrą, kur bus išklausyta problema ir, esant neatidėliotinam reikalui, pasiųsta avarinė tarnyba, kuri dirba 24 val. per parą, 7 d. per savaitę. Visiems darbams suteikiama garantija, o išsami informacija apie planuojamus ir atliktus darbus lengvai prieinama interneto savitarnos svetainėje.
Daugiabučių gyventojai kartais sako, jog administratoriai tik renka pinigus ir nieko nedaro. Esą tokiu atveju geriausia rinktis mažiausią kainą siūlančią bendrovę. Kiek tiesos tame yra?
Žinoma, žema kaina visada yra viliojanti, tačiau labai dažnai sąvokos „pigus“ ir „geras“ yra du skirtingi dalykai. Žmonės gali už namo priežiūrą mokėti kelis eurus, tačiau ar už tokią kainą namas bus tinkamai prižiūrimas? Manau, kad ne, nes kokybiškas pastato administravimas reikalauja žinių, patirties ir specialios technikos, o visa tai kainuoja. Žinau pavyzdžių, kai gyventojai pasirinko mažiausią kainą mieste siūliusį administratorių, keletą mėnesių mokėjo mažas įmokas, džiaugėsi, tačiau kai dėl prastos priežiūros name įvyko avarija, buvo priversti gerokai papurtyti kišenes, nes nukentėjo jų turtas. O brangi avarija įvyko todėl, kad tas administratorius laiku neįnvestavo į kokybišką namo priežiūrą, nes tam neturėjo nei pajėgumų, nei kompetencijos, nei lėšų. Žinau ir kitą atvejį, kai mažus įkainius deklaravusioje namus administruojančioje įmonėje dirbo vos vienas žmogus. Jis susirgo, name įvyko avarija, o gyventojai neturėjo, į ką kreiptis, nes tas darbuotojas gulėjo ligos patale. Štai taip.
Kokie yra svarbiausi dalykai kalbant apie kokybišką daugiabučio priežiūrą?
Išskirčiau du esminius kriterijus: tai – bendravimas su gyventojais ir profesionali techninė namo priežiūra. Mes nuolat palaikome ryšį su daugiau nei 100 bendrijų pirmininkais. Konsultuojame juos, teikiame naudingus patarimus, padedame spręsti namo priežiūros problemas, aiškiname vienokių ar kitokių darbų naudą. Džiugu, kad daugelis pirmininkų, kurie dažnai nėra pastatų priežiūros specialistai, įsiklauso į mūsų patarimus. Jau sakiau, kad tik abupusis bendradarbiavimas duoda puikių rezultatų, nes su gyventojais kalbėtis būtina, reikia jausti, kuo gyvena žmonės, ir jiems padėti.
Tačiau sutikite – techninė namo priežiūra taip pat labai svarbi.
Sutinku 100 proc. Dar daugiau – techninė priežiūra turi būti ne tik kokybiška, bet ir laiku atliekama. Norint, kad daugiabutis namas nekeltų pavojaus ir tinkamai funkcionuotų, būtinas esminis dalykas: profesionali nuolatinė pastato priežiūra. Jei ji tinkamai įgyvendinama, tuomet net ir šimtamečiame name galima gyventi nesibaiminant, kad nukris balkonas, prakiurs stogas ar įvyks kitokie nemalonūs ar net pavojų keliantys veiksniai. Nuolatinę techninę priežiūrą mes dar vadiname prevencija, kuri padeda identifikuoti pirmuosius namo „ligos“ simptomus. Čia kaip ir žmogaus ligos atveju – kuo anksčiau pastebi pirmuosius negalavimo požymius, tuo lengvesnis yra pats gydymo procesas. Todėl nuolat kartoju, kad daugiabutį namą – nesvarbu, seną ar nelabai – būtina nuolat prižiūrėti, stebėti, o pamačius defektus, nedelsiant imtis veiksmų problemos šalinti.
Bet iš gyventojų kartais tenka išgirsti, kad jie esą nemato savo name besilankančių techninės priežiūros specialistų.
Paklausite tų pačių gyventojų, ar jie dažnai užlipa ant stogo, apžiūri vamzdynus, šilumos punktą ar namo fasadą? Vargu. Be to, mūsų darbuotojai ir nesistengia specialiai painiotis gyventojams prieš akis. Galiu pasakyti skaičių kalba, kaip dažnai vykdoma techninė namo priežiūra. Itin didelį dėmesį „Alytaus būsto“ specialistai skiria inžinerinių sistemų priežiūrai. Kiekvienas šilumos punktas tikrinamas kartą per savaitę, o vamzdynai – kartą per mėnesį. Vieną kartą per mėnesį vykdomas apėjimas ir stebėjimas, kurio metu ekspertai stebi pastato bendrąsias konstrukcijas: sienas, pamatus, balkonus, stogą, kitus namo elementus. Du kartus per metus atliekamos vadinamosios sezoninės apžiūros, kuomet specialistai bendrąsias pastato konstrukcijas įvertina prieš žiemos sezoną ir jam pasibaigus. Esant poreikiui taip pat atliekamos ir neeilinės techninės apžiūros. Na, o gyventojų konsultavimas vyksta faktiškai kiekvieną dieną.
Ar gyventojai arba namo pirmininkai gali lengvai susisiekti ir, esant reikalui, pasikonsultuoti su „Alytaus būsto“ darbuotojais?
Be jokios abejonės. Tai galima padaryti net trimis būdais: apsilankyti įmonės biure, susisiekti bendruoju telefonu arba užduoti klausimą mūsų specialistams savitarnos portale. Esame atviri, nesislepiame, tad alytiškiai gali patys pasirinkti jiems patogiausią bendravimo būdą.