Į praėjusią savaitę prasidėjusio tarybos posėdžio tęsinį susirinkę Alytaus miesto politikai „susikibo“ dėl miesto bendrojo plano tvirtinimo. Nors, kaip sakė klausimą pristatęs Architektūros, urbanistikos ir žemėtvarkos skyriaus vedėjo pavaduotojas, savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Matažinskas, planas du kartus buvo pristatytas komitetuose, atsakyta į klausimus, tačiau klausimų politikai dar turėjo daugybę.
Pasak M. Matažinsko, bendrasis planas – labai svarbus, keletą metų rengtas dokumentas, vyko vieši ilgi jo svarstymai.
Esminiai pasikeitimai bendrajame plane yra susiję su reglamentavimu, kuris keičiasi dėl pasikeitusių įstatymų normų. Kiti didžiausi plane numatyti pakeitimai yra susiję su savivaldybės valdomomis ar prižiūrimomis teritorijomis: Jaunimo parku, pramoninėmis zonomis Pirmajame Alytuje, Naujojoje gatvėje, AB „Astra“ teritorijoje.
Pasak M. Matažinsko, rengiant bendrąjį planą, buvo perskaičiuoti galimi maksimalūs pastatų aukštingumai ir numatytos galimybės užstatyti tas teritorijas.
Daugiausia klausimų tarybos nariams kilo dėl aerodromo teritorijos. Parengtame plane yra numatyta galimybė jį užstatyti, tačiau tai yra susiję su aerodromo vizija – ir galutiniai sprendimai jau tarybos kompetencijos klausimas.
Tačiau kai kurie tarybos nariai pradėjo iš anksto nuogąstauti, kad bet kokia kaina siekiama sudaryti galimybes aerodromo teritorijoje įkurti Laisvąją ekonominę zoną (LEZ), kas patvirtinus planą, teoriškai būtų įmanoma.
„LEZ galimybių studija jau parengta, ir meras teigia, kad kitą savaitę ji bus pristatyta tarybos nariams. Tad pristatymas kitą savaitę, o dabar norima, kad patvirtintume planą ir tarsi pritartume tam, kad aerodromo teritorija būtų užstatyta“, – kalbėjo Gediminas Daukšys.
Tarybos narys Sigitas Leonavičius siūlė klausimą dėl Alytaus miesto bendrojo plano atidėti, motyvuodamas tuo, kad jis atrodo parengtas skubotai, o be to, kadangi šalyje paskelbtas karantinas, tai bendruomenės negalėjo visapusiškai dalyvauti jo svarstyme, išreikšti savo nuomonę.
Vicemeras Šarūnas Klėgeris bandė perkalbėti kolegas, primindamas, kad nepatvirtinus šio klausimo, tarsi būtų užtrenkiamos durys sprendimų laukiantiems investuotojams.
„Planas vis rengiamas ir mašinų gamykla „Astra“ negali padaryti 5 milijonus siekiančių investicijų, kad pastatytų gamybinį pastatą. Laukia, kol bus nustatyti pastatų aukštingumai. Siūlyčiau nestabdyti verslo“, – sakė Š. Klėgeris.
Jam pritarė ir Andrius Jučas, teigęs, kad aerodromo teritorija nei buvo išvystyta, nei yra vystoma, tad dabar nereikėtų sudaryti kliūčių vystyti patį miestą ir stabdyti jo plėtrą.
Kiti politikai taip pat tvirtino, jog nereikia nieko atidėlioti, būtina priimti sprendimą, o vėliau sudaryti galimybes bendrąjį planą koreguoti.
„Logikos pasiūlymuose klausimą atidėti neįžvelgiu. Jei nežengsime šito žingsnio, viskas vėl užsitęs. Protingiausia būtų planą patvirtinti, o po to imtis reikalingų korekcijų“, – teigė Jurgis Krasnickas.
Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Neringa Rinkevičiūtė teigė, kad atidėliojimai ar plano nepatvirtinimas gali pridaryti finansinių nuostolių ir savivaldybei. Bendrasis planas yra tarsi regioninis projektas, ir nepasiekti rezultatai kenkia visam regionui.
„Birželį bus pasibaigęs maksimalus terminas, ir jeigu rezultatai bus neužskaityti, gali tekti kapanotis dėl lėšų grąžinimo“, -sakė N. Rinkevičiūtė.
Tačiau po ilgų diskusijų politikai visgi nutarė sprendimą dėl miesto bendrojo plano atidėti. Už tai balsavo 16 tarybos narių, 10 buvo prieš. Tai reiškia, kad klausimas bus svarstomas kitame tarybos posėdyje.