Verslininkų „užsidegimas“ atgaivinti laivybą Nemunu Dzūkijoje, plėtoti turizmą vandens keliais – nedingsta. Trečiadienį asociacijos „Nemuno kelio vingiai“ nariai kvietė valdžios atstovus, verslininkus, vandens sporto ir pramogų entuziastus padiskutuoti, ko reikia, kad upė būtų įveiklinta, ir tai neštų naudą ne tik pramogų išsiilgusiems turistams, bet ir kurtų ekonominę vertę verslams.
„Esminis klausimas: ar mes galime ką nors pritraukti, jeigu nėra tinkamos infrastruktūros? Jeigu žvelgtume į tai, ką turime dabar, tai mažai šansų, kad prieplaukoje galėtume saugiai išlaipinti, priimti didesnį kiekį turistų.
Mano nuomone, nesame tam pasirengę. Verslininkai turi ką pasiūlyti, tačiau norėdami planuoti veiksmus, turime žinoti, ko miestas ketina imtis konkrečiai dėl infrastruktūros kūrimo. Privatus verslas juk krantinių nesutvarkys. Turistams nereikia ypatingų patogumų, tačiau elementarūs dalykai turi būti: kur prisirišti valtelę, saugiai išlipti į krantą, prisišvartuoti“, – kalbėjo asociacijos „Nemuno kelio vingiai“ vadovas, verslininkas Jonas Balčius.
Asociacijos narių nuomone, norint plėtoti laivybą, skatinti turizmą, išvalyti Nemuną neužtenka – reikia pasirūpinti ir elementariais infrastruktūriniais elementais.
Pasak J. Balčiaus, tiek verslininkams, tiek ir kitiems miesto gyventojams svarbu pamatyti vizualizaciją, kaip viskas galėtų atrodyti. Tam reikalingas projektas.
„Visa tai turėtų būti pateikta projektuotojo. Matydami, kaip viskas atrodys, suinteresuoti žmonės viešo susirinkimo metu galėtų išsakyti savo pastabas, pasiūlymus. Pažiūrėkite, kokie verslai išsivystė ten, kur buvo tinkamai pritaikyta infrastruktūra. Kol tai nėra suplanuota, verslas negali imtis iniciatyvų, nes tai niekur nenuvestų. Tad šiuo atveju, reikalingas ir valdžios atstovų bendradarbiavimas, strategija, vizijos išgryninimas“, – teigė J. Balčius.
Apie tai, kas yra svarbu organizuojant pasiplaukiojimus turistams, papasakojo ir kitas asociacijos narys, laivybą Nemunu Kaune, Birštone ir Prienuose organizuojantis Mindaugas Žiedelis. Jis turi laivą, kuriuo reguliariai plukdo daugiau kaip šimtą žmonių, organizuoja užsakomuosius reisus. Susidomėjimas – išties didelis. M. Žiedelis neatmeta galimybės, kad ateityje jo maršrutas galėtų siekti ir Alytų, jeigu tam būtų galimybės.
Asociacijos narys, Nemunaityje šeimos verslą turintis Darius Glušauskas taip pat tiki, kad laivyba Nemunu galėtų atgimti, tačiau tam reikia ir verslininkų, ir valdžios „susikalbėjimo“, kad nauda būtų abipusė.
Susitikime dalyvavo ir verslininkas, vandens sporto entuziastas Tomas Trubnikovas. Vyras jau miesto šventės metu organizavo plaukimus barža, vandens motociklais, kateriu. Priminė, kad prieplauką ketinama statyti ir Dainų slėnyje. Tik neaišku, kiek laiko tai truks.
Į diskusiją atvyko ir Alytaus rajono savivaldybės tarybos narys, verslininkas Mindaugas Aldonis, kuris informavo, kokia situacija ir kas numatyta Alytaus rajone.
M. Aldonio nuomone, norint, kad būtų pritaikyta reikiama infrastruktūra, pirmiausia patiems verslininkams ar kitiems, turintiems konkrečią idėją, reikėtų rodyti iniciatyvą, kreiptis į savivaldybės vadovus, išdėstyti savo planus ir tartis dėl galimybių.
„Ne nuo kalbų reikia pradėti, o nuo darbų. Kol neparodysi, kad kažkas tikrai vyksta, tol nieko nebus. Aš taip pat nepatikėčiau idėja, jei nėra realių dalykų, kuriuos galima įvardinti. Pavyzdžiui, jeigu yra žmogus, turintis laivą ir norintis plaukioti, tuomet jau ir galima prašyti, siūlyti: „paleisiu“ maršrutą, bet man reikia tam tikrų sąlygų, infrastruktūros ir pan.“, – kalbėjo M. Aldonis.
Kaip AlytusPlius.lt komentavo AB Vidaus vandens kelių direkcijos Laivybos direktorius Aurelijus Rimas, Nemuno aukštupio valymo darbai ties Alytumi, link Alytaus rajono, pilnai užbaigti, vaga laivybai pritaikyta. Darbai pradėti 2023 m. pabaigoje, bet iš esmės pagrindiniai darbai vykdyti 2024 metais iki metų pabaigos (su techninėmis pertraukomis).
„Valymo – upės vagos tvarkymo darbai iki projektinių charakteristikų buvo atliekami sekliose atkarpose tarp Radžiūnų ir Rumbonių, iš viso 23 km ilgyje. Tai nebuvo ištisinis laivakelio formavimas, darbai atlikti trumpesnėse ar ilgesnėse upės atkarpose 16 vietų, taip pat ties Alytaus stacionaria prieplauka.
2025 metais laivakelis bus paženklintas bujomis, atliekamas gylio stebėjimas, laivavedžiai (ir kiti besidomintys) kiekvieną dieną turės informaciją apie laivybos sąlygas (gylį) upėje (mobiliojoje programėlėje „vandens keliai Wave“, ir e-navigacijos žemėlapyje, skelbiamame vvkd@vvkd.lt). 23 km ruožas „Radžiūnai-Rumbonys“ bus įtrauktas į AB Vidaus vandens kelių direkcijos 2025 metais eksploatuojamų vandens kelių sąrašus“, – teigė A. Rimas.
![](https://alytusplius.lt/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5169-1024x768.jpg)
![](https://alytusplius.lt/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5174-1024x768.jpg)
![](https://alytusplius.lt/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5186-1024x768.jpg)
![](https://alytusplius.lt/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5161-1024x768.jpg)
![](https://alytusplius.lt/wp-content/uploads/2025/02/20250213_133028-1024x768.jpg)
![](https://alytusplius.lt/wp-content/uploads/2025/02/2-1-scaled.jpg-1024x768.webp)
Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.
O tai ko konkrečiai nori šie verslininkai? Prieplauka yra, vaga išvalyta. Miestas dar ir laivus gal turi nupirkt? Nes žiūrint kaip Balčius iš menų inkubatoriaus padarė tiesiog nakvynės namus, tai aš jo neprileisčiau apskritai prie jokio projekto.
Jonui vis dar atrodo, kad per mažai iš miesto išsunkė.
…svajukų dramblionė….arba kaip įsisavinti bapkes…..
Valdžia viską turi padaryti pagal jus, o jus tik lobsit. Patys prisidėkite ir savo lėšomis.
Ka jus cia kalbat ar nors patys suprantat dideliu turistu grupiu krantine negales priimti, kokiu turistu japonu kinu ar alytiskiu kas cia per verslo pasakymas kad jie krantiniu nepastatys tai ka jus tik plauksit o kiti jums viska pastatys uz ka jums tokia garbe ir dar turbut Nemunaiti turi miestas prieplauka pastatyti pas Aldoni pastatyti tai kas jus per verslininkai kad cia verkt susirinkot samdykit statybininkus gaukit leidimus ir pirmyn ar vel verkt ir diskutuot susirinkot
Ideja plukdyti laiveliais turistus šauni, bet juk valstybė jums Nemuną paruošė, o ponai verslininkai patys turėtų savo prieplaukas pasistatyti, juk jie verslą darys, juk jie sau pinigėlius į kišenę krausis, tai ponai verslininkai prie piliakalnių ir šiaip ydomių vietovių darykities prieplaukas savo laiveliams ir pirmyn turistų plukdyti
Čia bus pinigai kaip į vandenį:) kažkas praturtės.
Įsiminkite šiuos veidus, jų interesai ir vvkd rankos sunaikino jūsų nemuną.
Lietuvoje iki šiol buvo dvi amžiaus aferos-tai pensijų fondai ir elektros rinkos liberalizavimas.Bet Alytiškiai su Nemuno upės laivyba rizikuoja į trečia aferą.gaila sumals visą upę,o naudos nebus.jau buvo rašyta,ką ties Radžiūnais padarė su gilinimais,kaip viską suniokojo.Kažkada sovietmečiu,partiniai komunistai buvo užsimoję pakeisti upių tėkmę.dabartiniai komunistai matau ne ką blogesni.
Oi kokie putlučiai. Ar jau išalkot? Baigėsi europiniai?? Reikia dar?
Aš organizuočiau turistines kelionės į Mėnulį, miestas iš to turėtų labai daug naudos, tik reikia, kad valdžia man kosmodromą pastatytų ))
Tai panas Balcius ir gyvena is europiniu visa laika suka ir mala.
na žvejai matė praeitą vasarą, ką išdarinėjo vandens motociklistai Nemune,tik įdomu kodėl vandens inspekcija nematė
paprasciau koki „kaimieti” nubaust su medine valtuke kad be liemenes gelbejimosi negu vandens mocus vaikytis upeje
Savivaldybė šoka pagal alia verslininkų dūdelę. Investuoja visų bendras lėšas į labai labai abejotiną biznelį. Pagilino vagą, pastatė prieplauką, bet dar trūksta? Kiek kainuos dar vienas projektas ir jo įgyvendinimas? Kokie Nemunu plauks laivai, kad reikėjo gilint vagą? Kas jiems privalo tuos laivus nupirkti?
Savivaldybė šoka pagal alia verslininkų dūdelę. Investuoja visų bendras lėšas į labai labai abejotiną biznelį. Pagilino vagą, pastatė prieplauką, bet dar trūksta? Kiek kainuos dar vienas projektas ir jo įgyvendinimas? Kokie Nemunu plauks laivai, kad reikėjo gilint vagą? Kas jiems privalo tuos laivus nupirkti?
Ponai planuoja atsitraukimą Nemunu iš miesto nes kelio nelikę nei į Kauną nei į Suvalkiją.
Pagal planus, tai jau turėjo nuo Išlaužo iki Garliavos padaryti.
Anksčiau verkė tik ūkininkai dabar verkia jau ir verslininkai. Anksčiau žmogus žmogų pažinojo o dabar… kas juos pažįsta, kas jie per vieni ? Jei niekas nepažįsta tai jie niekas, eiliniai piliečiai priėję prie pinigų . O jei už nepadarytus darbus ir nesąmonių kalbėjimą būtų atsakomybė nei rašytų nesąmonių nei juo labiau kalbėtų
Tegu pirma kelia Alytus – Prienai – Kaunas padaro nauja, normalu be tu visokiausių salelių ir lygioje vietoje neprideda greičio apribojimų. O tada apie laivyba svaigsta.
nuo kada sitas balcius tapo verslininku,nevykelis
Kai pamatau Balčių tai net sudrebu.Kada skolas atiduosi J.Balčiau?
Ramybes neduoda vienas klausimas verslinykams kada gi cesiulis jiems laivus nupirks ir turistu iki Nemunaicio ir Triznanijos parupins
NEKIŠKIT NAGU PRIE NEMUNO NE JUSU NOSIMS …………………..
Tai čia bus nauji kontrabandininkai? Ką jūs vežiosit tuo Nemunu, ką čia svaigstat. Kas važiuoja į Lietuvą turistaut? Kelinti metai nuo ryto iki vakaro per visus prosus tik apie karą varo, kaip reikia ruoštis mūšiams, kaip mes tuoj visi voliosimės grioviuse, o šitie apie kažkokius pramoginius laivelius sapalioja:( Nebent evakuotis bus lengviau, kai rusai puls…