Šiandien kelios dešimtys Alytaus regiono švietimo įstaigų bei institucijų atstovų susirinko į Alytaus jaunimo centrą sužinoti, kaip kūrybiškai įtraukti mokinius į mokymosi procesą. Į Alytų atvykusios renginio viešnios patirtį perteikė ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir praktiniais pavyzdžiais, žaidimais, kurie dalyviams sukėlė linksmų emocijų.
Konferencijoje „Įtraukiantis, kūrybiškas mokymas(is) – iššūkiai ir galimybės. Arba kaip mokyti(s) tradicinių dalykų netradiciniu ritmu…“ buvo pristatyta jau trečius metus Lietuvoje Ugdymo plėtotės centro vykdoma kūrybiškumo programa „Kūrybinės partnerystės“. Apie ją alytiškiams pasakojo programos narė Aistė Jasaitytė Čeburiak ir projekto vadovė Milda Laužikaitė.
„Projekte akcentuojami besimokantys žmonės, kuriems svarbi patirtis. Atskleisime mokymo būdus, sukuriančius tokią mokymosi erdvę, kuri įtraukia ir motyvuoja. Aptarsime, ką daryti, kad besimokantys mokiniai jaustų mokymosi prasmę ir kad jiems tai būtų įdomu. Dabartiniai mokymo būdai mokyklose yra neefektyvūs ir dažnai demotyvuojantys“, – savo įsitikinimais dalijosi M. Laužikaitė.
Renginyje mokytojams buvo akcentuota, kad pamokos gali vykti ne tik klasėje, bet ir kitose erdvėse, ir įvairiomis nestandartinėmis formomis.
Programos narė Aistė Jasaitytė Čeburiak žaidimais ir pratimais ragino dalyvius įsijausti į patiriamas emocijas, bendravimo subtilybes. Jų metu susirinkusiesiems reikėjo pasakyti komplimentus, vėliau subtiliai, nieko neįžeidžiant išsakyti pastabas, kurios ne gniuždytų žmogų, o skatintų tobulėti. Kai kurios užduotys dalyviams kėlė šypsenas.
„Per trejus projekto metus pastebėjome apčiuopiamų rezultatų tose mokyklose, kurios prisijungė prie šios programos. Ten santykiai tarp mokinių ir mokytojų šiltesni, atmosfera jaukesnė, mokymosi motyvacija stipresnė“, – sakė M. Laužikaitė.
Lietuvoje ši programa įgyvendinama remiantis aštuonerius metus Jungtinėje Karalystėje vykdomos programos „Creative Partnerships“ patirtimi.
Projekto metu keliami klausimai apie mokymosi procesą, tyrinėjama, kokiomis sąlygomis vaikai geriausiai mokosi, kas juos motyvuoja, kaip ir kada vaikai tampa atsakingi už savo mokymąsi, ieškoma kūrybiškų būdų įvairiems mokyklos iššūkiams spręsti.
Prie šios programos yra prisijungusios ir kai kurios Alytaus mokyklos.