Į respublikinę konferenciją „Gera mokykla: nuo požymių prie tvarumo“ Alytaus Šaltinių pagrindinėje mokykloje susirinko ne tik gausus Kokybės siekiančių mokyklų klubo (KSM), bet ir Alytaus miesto bei rajono mokyklų švietimiečių būrys. Susitikimas buvo skirtas aptarti, kokia yra Gera mokykla, pasidalyti „Gera mokykla 2015“ nominaciją laimėjusios mokyklos sėkminga patirtimi bei pristatyti atnaujintus veiklos įsivertinimo rodiklius.
Kokybės siekiančių mokyklų klubas vienija mokyklas ir pavienius asmenis, reflektuojančius savo profesinę veiklą ir nuolat siekiančius aukštesnės švietimo kokybės. Šio klubo nariai tradiciškai susitinka kelis kartus per metus aptarti arba diskutuoti aktualiais švietimo sistemos klausimais bei pasidalyti patirtimi.
Konferenciją sveikinimo žodžiu pradėjo Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos direktorius Alfonsas Lietuvininkas bei KSM klubo prezidentė, Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Renata Pavlavičienė. Ji pasidžiaugė prasminga klubo veikla ir įteikė Alytaus Šaltinių pagrindinei mokyklai raštą, kuris patvirtino, kad ši mokykla taip pat tampa Kokybės siekiančių mokyklų klubo nare.
Pirmoje konferencijos dalyje beveik 140 švietimiečių darbo grupėse dalijosi savo asmenine patirtimi bei diskutavo, kokia gi mokykla yra gera mokykla šiandien ir kokie svarbiausi požymiai turėtų atspindėti kokybišką ugdymo įstaigą. Konferencijos dalyviai akcentavo, kad gera mokykla turėtų pasižymėti unikalia kultūra, motyvuojančia, kūrybiškumą skatinančia ugdymo(si) aplinka, bendradarbiaujančia, nuolat besimokančia ir atvira pasauliui bendruomene. Gera mokykla turėtų kryptingai ir atsakingai siekti bendro tikslo, o joje laisvai bei saugiai turėtų jaustis ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Konferencijos organizatoriai pastebėjo, kad gana panašius kokybiškos mokyklos požymius akcentuoja ir Geros mokyklos koncepcija, kurioje teigiama, kad gera mokykla yra „prasmės, atradimų ir mokymosi sėkmės siekianti, bendruomenės susitarimais savo veiklą grindžianti mokykla.“
Po diskusijų savo patirtimi konferencijoje pasidalijo Alytaus Šaltinių pagrindinė mokykla, kuriai 2015 m. pavasarį Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (NMVA) įteikė Geros mokyklos ženklą. Šios mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolita Petkevičienė teigė, kad NMVA, Lietuvos kokybės vadybos ir inovacijų asociacijos bei KSM klubo kvietimas dalyvauti Geros mokyklos vardo siekiančiame konkurse buvo rimtas iššūkis – reikia gana nemažai drąsos viešai ir garsiai pripažinti sau bei kitiems, jog mokykla kuria „prasmės, atradimų ir mokymosi sėkmės siekiančią mokyklą.“ Tačiau dalyvauti konkurse paskatino mintis, jog mokyklos filosofija yra gana artima Geros mokyklos koncepcijoje išdėstytoms nuostatoms – čia dėmesys skiriamas ne pavienių mokinių aukštiems rezultatams, bet asmenybės brandai ir pridėtinei vertei.
Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo skyriaus metodininkė Jelizaveta Tumlovskaja konferencijos dalyviams pristatė Geros mokyklos pripažinimo konkurso rodiklius. Pranešėja ne tik pasidžiaugė, kad šiame konkurse dalyvavusios mokyklos buvo visos stiprios, unikalios, bet ir akcentavo, ką reiktų tobulinti pildant įsivertinimo paraiškas.
Konferencijos antroje dalyje Laima Gudaitė, NMVA Mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo skyriaus vedėja, apžvelgė Geros mokyklos koncepciją bei atnaujintus mokyklų veiklos įsivertinimo rodiklius. Pranešėja akcentavo, kad Geros mokyklos koncepcija – tai įrankis, leidžiantis ir skatinantis mokyklų bendruomenę šnekėtis ir veikti, o Bendrojo ugdymo mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo modeliu (2014) siekiama atnaujinti, aktualizuoti požiūrį į gerą ugdymą ir gerą mokyklos veiklą, akcentuoti svarbiausius mokyklos veiklos aspektus ir pateikti nuoseklią, integralią juos grindžiančių vertybinių principų sistemą, skatinti įsivertinimą kaip kasdienę mokyklos bendruomenės praktiką bei stiprinti sistemingo įsivertinimo gebėjimus ir įrodymais grįstų sprendimų priėmimą. Laima Gudaitė, pakomentavusi įsivertinimo veiklos sritis: „Rezultatai“, „Ugdymas ir patirtys“, „Aplinkos“, „Lyderystė ir vadyba“, pakvietė KSM klubo mokyklas būti vedliais ir jau šiais mokslo metais išbandyti atnaujintus įsivertinimo rodiklius.
Prasmingai praleistą dieną konferencijos dalyviai baigė linkėdami vieni kitiems būti tais pokyčiais, kuriuos jie nori matyti pasaulyje.