Ilgiau užsitęsęs ekonominis nuosmukis bei recesija mažoms ir vidutinėms įmonėms gali sukelti didelių sunkumų. Vis tik daugelis įmonių gali įveikti šiuos sunkius laikotarpius ir net klestėti. Tam tik reikia gero strateginio planavimo, lankstumo ir kūrybiškumo.
Jūsų dėmesiui – keletas strategijų, kurias gali taikyti mažos ir vidutinės įmonės, kad padidintų savo pardavimus ir išgyventų nuosmukį:
Būkite maksimaliai gerai matomi internete
Užuot visiškai sumažinę rinkodaros biudžetą, sutelkite dėmesį į ekonomiškai efektyviausias rinkodaros strategijas, tokias kaip el. pašto rinkodara, SEO paslaugos, turinio rinkodara ir socialinės žiniasklaidos rinkodara. Šiandien kaip niekad svarbu būti gerai matomiems internete. Nes būtent internetas padės pasiekti platesnę auditoriją, atverti eksporto rinkas ir suteikti jūsų klientams patogų būdą įsigyti jūsų produktų ar paslaugų.
Aiškiai pažinkite ir supraskite savo klientą
Kiekvienai įmonei labai svarbu suprasti, kas yra jos pagrindiniai klientai, ką jie vertina ir kaip keičiasi jų pirkėjų elgsena nuosmukio metu. Atlikdami klientų apklausas, interviu ar tikslinių grupių apklausas, galite gauti labai vertingų įžvalgų, kuriomis galima remtis rengiant rinkodaros strategijas.
Siūlykite daugiau vertės
Nuosmukio metu klientai visuomet jautresni kainai ir labiau atsižvelgia į vertę, kurią gauna. Tikėtina, kad jie pirmenybę teiks būtiniausiems produktams ir paslaugoms. Todėl kaip niekada svarbu parodyti savo produkto ar paslaugos vertę ir naudą, palyginti ją su kitais pasiūlymais rinkoje ir tai aiškiai pristatyti klientui.
Pagerinkite klientų aptarnavimą
Puikus klientų aptarnavimas gali tapti svarbiu jūsų verslo išskirtinumu, dėl kurio jūsų verslas gali tapti tvaresnis ir rekomenduojamas kitiems. Pasirūpinkite, kad jūsų klientų aptarnavimas būtų aukščiausio lygio.
Skatinkite klientų lojalumą
Apdovanokite lojalius klientus nuolaidomis, specialiais pasiūlymais arba lojalumo programomis. Tai ne tik skatina pakartotinai pirkti, bet ir gerina santykius su klientais.
Stiprinkite finansų valdymą
Nuosmukio metu labai svarbu užtikrinti patikimą finansų valdymą. Reguliariai peržiūrėkite ir veiksmingai valdykite pinigų srautus, prireikus ieškokite papildomų finansavimo šaltinių.
Bendradarbiaukite su vietos bendruomene
Dalyvaukite vietos renginiuose, bendradarbiaukite su kitomis vietos įmonėmis arba remkite vietos reikalus. Tai gali pagerinti jūsų įmonės matomumą ir reputaciją vietos bendruomenėje.
Nebijokite diegti naujovių ir jas testuoti
Tai gali būti naujo produkto kūrimas, naujo verslo modelio diegimas arba naujų paslaugų teikimo būdų ieškojimas. Trumpai tariant, tai reiškia, kad turite būti aktyvūs, suprasti besikeičiančius klientų poreikius ir būti pakankamai lankstūs, kad galėtumėte prisitaikyti prie šių pokyčių.
Galiausiai nepamirškite, kad jūsų verslo siekis – ne tik išgyventi esamą ekonomikos nuosmukį, bet ir pasirūpinti, kad jūsų verslas augtų, kai ekonomika pradės atsigauti.
Gerų Jums pardavimų!