Spalio 10 d. Druskininkuose – istorinis įvykis: statomos modernios autobusų stoties konstrukcijoj buse įdedama laiko kapsulė, žyminti miesto viešosios infrastruktūros ir architektūrinės kultūros naują etapą. Kapsulėje bus saugomas laiškas ateities kartoms bei simboliniai projekto artefaktai, o pati kapsulė bus patalpinta matomoje stoties vietoje, kad primintų apie šios vietos kūrimo pradžią ir jos idėją.
Projektas, kurį architektas Gintaras Balčytis šiais metais pristatė Venecijos architektūros bienalėje, tapo vienu svarbiausių Lietuvos paviljono akcentų. Jame parodytas Druskininkų autobusų stoties maketas atskleidė, kaip šiuolaikinė architektūra gali kalbėti apie darną tarp gamtos, technologijų ir žmogaus.
Druskininkų meras Ričardas Malinauskas pabrėžė, kad šis projektas pristato ne tik išskirtinę kurorto autobusų stotį, bet ir pačius Druskininkus. „Džiaugiuosi, kad esame matomi ir vertinami tarptautiniu mastu”, – sakė meras.
Anot jo, šis statinys – tai ne tik vieta, kur atvyksta ir išvyksta autobusai. „Tai – vieta, kur susitinka keliaujantys, naujų įspūdžių ir patirčių ieškantys žmonės. O iš šio pastato vidaus kilsiantis helio balionas simbolizuoja Druskininkų siekį nuolat judėti pirmyn ir aukštyn“, – kalbėjo R. Malinauskas.
Architektas Gintaras Balčytis sako, kad Druskininkų autobusų stoties idėja kilo iš pačios gamtos. „Esami sklypo medžiai padiktavo pastato idėją ir atlieka pagrindinį vaidmenį, o ir pats projektas atitinka visus šiandienos tvarumo kriterijus,“ – teigia jis. Suprojektuota stotis taps daugiafunkciniu objektu, kuriame architektūra, gamta ir technologijos susilieja į vieną visumą. Iš jos vidaus kylantis helio balionas leis pakilti į 200 metrų aukštį ir pamatyti įspūdingas Druskininkų bei jų apylinkių panoramas.
„Druskininkai – ypatingas miestas, todėl ir jo vartai turi būti ypatingi,“ – sako UAB „Kautra“ direktorius Linas Skardžiukas. Stotis nėra tik pastatas – tai miesto veidas ir pirmasis keleivio įspūdis. Norime, kad ji būtų ne tik patogi, bet ir gyva, girdinti vietą bei kurianti vertę žmogui. Tikime, kad tą pajus kiekvienas, peržengęs šios stoties slenkstį.
Kapsulėje saugomas laiškas ateities kartoms primins, kad Druskininkų autobusų stotis gimė iš noro kurti daugiau nei pastatą – aplinką, kurioje dera žmogus, gamta ir miestas. Ji taps šio projekto simboliu ir kvies ateities kartas tęsti pradėtą dialogą, grįstą pagarba vietai ir laikui.





Alytaus stoties architektai turbūt garažų statytojų bienalėje dalyvavo
Tai jau tikrai
užasfaltuos viską greitai, iš žalio kompaktiško kurortinio miestuko padarys kičinę „palangą” su pseudoparkais:(
tik neaišku kiek laiko statys…nei pradžios nei pabaigos nėra niekur pažymėta…
tiesiog niekas nejuda..namai kyla …o stoties statymas stovi vietoje
ant tvoros plakatas su darbu pradzia ir pabaiga ,nemysk i kelnes ,nei tau reik tos stoties nei ka ,tik loji .
Įtarimas yra kad jis ir komunistas dar ir dar šiais laikais arti prie lovio
sis miestas yra kurortas
tad zmones gerbiamieji jis turi islikti zalias gamtiskas
o ne betono luitu
kam i ezera betona sukisa
Baisu miesta griauna
alia kiba lanzberginiam nepacinka,bo kur cik ne pagal juos tai viskas negerai,ana uzu Ežerėlio priek sikinikes namelis kap siena ir gerai,bo prijaucia lanzberginiui
Gabus karjeristas Balcytis. Savo prajekta eksponuoja bienalėje būdamas Arch sąjungos pirmininku. Ir tik jo projektas, bet ne kitų kolegu
Ar tikrai buvote bienalėje? Ten pristatoma kur kas daugiau nei vien jo projektas – siūlyčiau pasidomėti plačiau prieš komentuojant.
Neduok dieve jei grižtu griveju valdžia ,tai liktu pavyzdys tik praeities kartoms .Dabar Druskininkai gražus
gražu, meras žino ką daro, o blogai jis nedaro, kokia klaiki sostinės autobusų stotis, bet merui nerūpi. Stotis bet kurio miesto yra įvaizdis ir mažiausią miestelį puošia, piktų -niurzglių, nelaimingų visur ir visada bus, bet jų mažuma.