Su akivaizdžiais gedimais nesusiduriantis automobilis yra labai retas autoservisų lankytojas. Vairuotojai yra pripratę į autoservisų specialistus kreiptis tik tada, kai automobiliui pasireiškia rimti gedimai, dėl kurių transporto priemonės eksploatavimas tampa keblus ar net neįmanomas. Rimti gedimai įprastai reikalauja ir sudėtingų remonto darbų, o tokie darbai lydi ir prie didelių išlaidų. Kiekvienas vairuotojas turėtų suprasti, kad nei vienas gedimas neatsiranda be priežasties. Reguliari automobilio patikra ir smulkūs priežiūros darbai leidžia išvengti rimtesnių problemų ir didesnių išlaidų. Aptarkime, kokie automobilio priežiūros darbai tikrai neturėtų būti atidėliojami.
Darbai, susiję su stabdžių sistemos priežiūra
Stabdžių sistemos priežiūrai daugelis vairuotojų tikrai neskiria pakankamai dėmesio. Visgi, su stabdžių sistema juokauti tikrai nereikėtų, nes nuo jos priklauso ne tik vairavimo kokybė, bet ir kelionės saugumas. Nusidėvėjusios ir laiku nepakeistos kaladėlės ar stabdžių diskai mažina stabdymo efektyvumą ir daro jį sunkiai nuspėjamu. O tai gali sukelti pavojingas situacijas kelyje ir rimtas avarijas. Kaladėlių ir stabdžių diskų keitimas turi būti atliekamas reguliariai. Kaladėles rekomenduojama keisti kas 50 000 – 100 000 km, o stabdžių diskus, kas 100 000 – 200 000 km. Jeigu kelionės metu pasireiškia vibracijos, girgždėjimas ar stabdymo sutrikimai – kaladėlių ir stabdžių diskų keitimas turi būti atliekamas nedelsiant. Be to, labai svarbu ne tik įsigyti kokybiškas kaladėles ar diskus, bet ir tinkamai juos pakeisti. Profesionalus stabdžių diskų keitimas užtikrina, kad tiek stabdžių sistema, tiek visi jos komponentai veiks sklandžiai ir maksimaliai efektyviai.
Padangų priežiūra
Padangų būklę daugelis vairuotojų stebi gana atsainiai. Vairuotojai dažnai važinėja su jau susidėvėjusiomis padangomis. Didelės reikšmės jie neskiria nei akivaizdiems pažeidimams, nei nusidėvėjusiam protektoriui, nei netinkamam slėgiui. Iš tiesų, padangų priežiūros darbai tikrai negali būti atidedami. Visų pirma, nusidėvėjusios padangos mažina transporto priemonės stabilumą. Antra, netinkamas slėgis kenkia tiek stabdymo efektyvumui, tiek padangų ilgaamžiškumui. Tai reiškia, kad neprižiūrimos padangos turi būti keičiamos dažniau. Maža to, prasta padangų būklė gali pakenkti ir kitiems komponentams, pavyzdžiui, stabdžių diskams. Dėl nusidėvėjusių padangų stabdžiams tenkanti apkrova paskirstoma nevienodai. Ši aplinkybė gali sukelti diskų deformaciją, dėl kurios bus reikalingas ne tik padangų, bet ir stabdžių diskų keitimas.
Alyvos ir filtrų keitimo darbai
Alyvos keitimą daugelis vairuotojų atlieka tikrai ne taip dažnai, kaip reikėtų. Alyvos keitimo darbų atidėliojimas gali sukelti įvairiausias problemas – nuo spartesnio dalių nusidėvėjimo iki rimtų ir sudėtingų variklio gedimų. Panaši situacija yra ir su filtrais. Tinkamu laiku nepakeisti kuro, oro ir kiti filtrai gali pakenkti variklio darbui bei salone tvyrančio oro kokybei. Todėl alyvos ir filtro keitimo darbų atidėlioti vėlesniam laikotarpiui tikrai nereikėtų.
Pakabos priežiūra
Apie pakaboje atsiradusias problemas įprastai įspėja labai aiškūs signalai, tokie kaip bildesys, girgždesys ar kiti pašaliniai garsai. Visgi, neretai vairuotojai šiuos požymius ignoruoja ir nesiima jokių veiksmų. Laiku atliekami pakabos priežiūros darbai yra labai svarbūs, nes pakaboje pasireiškiantys gedimai gali paskatinti kitų automobilio sistemų pažeidimus. Pavyzdžiui, dėl susidėvėjusių amortizatorių ar šarnyrų gali pasireikšti stabdžių diskų perdegimas. Tokiu atveju turės būti atliekamas ne tik pakabos remontas, bet ir stabdžių diskų keitimas. Netinkamai funkcionuojanti pakaba didina apkrovą visoje važiuoklėje, todėl su pažeidimais gali susidurti ir kaladėlės ar stabdžių apkabos. Taigi tikrai gali būti, kad dėl pakaboje atsiradusių problemų nukentės ir prieš tai puikiai funkcionavusi ir jokių gedimų neturėjusi stabdžių sistema.
Standartiniai automobilio priežiūros darbai nereikalauja nei daug laiko, nei investicijų. Be to, jie leidžia išvengti rimtų gedimų ateityje. Tad būkite sumanūs vairuotojai ir savo automobiliu rūpinkitės reguliariai, o ne tik tada, kai tikrai reikia.
1Stabdžiai tik bailiams
2Padangu prieziura?
-mažiau rūkyk mažiau filosofuosi
3alyvos servisuose niekas neišleisdineja
4norint kažka priziureti reikia suprasti ka priziureti
5 naujas punktas, jei sudarankiai prades detales keisti molinemis jos laikys pora menesiu, taip ir ciulps pinigus. O OEM detaliu LT nera