Šiais permainų, nerimo dėl ateities laikais, daugeliui iš mūsų šeima yra stabilumo ir saugumo šaltinis. Lygiai taip pat šių dalykų tėvai tikisi išleisdami savo vaikus iš šeimos į darželį ar mokyklą. Ne išimtis esame ir mes. Labai atsakingai rinkomės ugdymo įstaigą savo vaikams. Alytaus „Drevinuko“ mokykla-darželis atitiko mūsų lūkesčius.
Mes neįsivaizduojame geresnių sąlygų, siekiant geros ugdymo kokybės. Čia vaikai „auga“ nuo 2 iki 11 metų. Devyneri metai – tai tikrai didelis laiko tarpas vaikui subręsti kaip asmenybei. Išaugę darželio rūbelius, vaikai žengia mokyklos link. Viskas čia pat, viskas žinoma ir miela! Vaikai įstaigoje jaučiasi kaip namie.
Todėl mes, tėvai, kategoriškai nesutinkame, kad mūsų vaikai būtų išskirti. Nes daugumos iš mūsų vieni vaikai lanko įstaigos darželio grupes, o kiti yra mokiniai. Taigi, įstaigoje ugdomi broliai, seserys. Mūsų vaikai laimingi ir patenkinti, jie susitinka bendrų veiklų metu tiek mokyklos-darželio viduje, tiek įstaigos kieme, kuris, beje, yra saugus, aptvertas.
Sunku įsivaizduoti, ką patirs vaikai, perėję į kitą, žymiai didesnę mokyklą. Mums, tėvams, daug dalykų kelia nerimą, pradedant vaiko akademiniais gebėjimais, sėkme užmezgant socialinius ryšius, ir baigiant emocine savijauta.
„Drevinuko“ mokykla-darželis ypatingai patrauklus tėvams, kurie augina vaikus su negalia. Drąsiai kalbame visų tėvų vardu, kurie augina tokius vaikučius, nes būtent mažoje bendruomenėje į tokius vaikus žiūrima šeimynišku žvilgsniu. Šioje mokykloje vykdomas įtraukusis ugdymas. Negalią turintys vaikai yra bendrojo ugdymo proceso dalis – visi vaikai mokosi drauge, jų neišskiriant. Jų ugdymosi sėkmei būtina tinkamai pritaikyta aplinka, pedagoginė, psichologinė, logopedinė, socialinė, kineziterapinė ir kita pagalba.
Vaikai nebijo paduoti draugui, kuris sėdi neįgaliojo vežimėlyje, rankos, jam padėti, paguosti, nes vieni kitus pažįsta jau daug metų. Esame tikri, kad vaikai iš „Drevinuko“ mokyklos-darželio gatvėje pirmi suskubs padėti „kitokiam“ žmogui.
Mieste esant 2 pradinėms mokykloms ir 2 mokykloms-darželiams, aiškiai matome šių įstaigų populiarumą ir paklausą mieste. Tėvai renkasi mažas bendruomenes savo vaikams. Tai ypatingai svarbu turint neįgalų sūnų ar dukrą. Jei įvyktų planuojama pertvarka ir būtų pakeistas mokyklos tipas, mes netektume teisės parinkti savo vaikams tinkamos ir atitinkančios mūsų vaikų poreikius ugdymo įstaigos. Tai pažeidžia ne tik neįgalių vaikų, bet ir tėvų, kaip Lietuvos piliečių, teises.
MES NESUTINKAME su pertvarkos siūlymais dėl „Drevinuko“ mokyklos -darželio reorganizavimo. Mūsų siūlymas yra aiškus – palikti įstaigą veikti tokią, kokia ši yra šiandieną. Tik tokiu būdu bus įgyvendinta Lietuvos švietimo strategija, Geros mokyklos koncepcija, Memorandumas dėl švietimo ir sveikatos priežiūros įstaigų prieinamumo ir valstybės įsipareigojimas gerbti vaiko ir tėvų teises.
Mūsų nuogąstavimai pagrįsti ir mūsų vaikai – ne bandymo triušiukai! Todėl, pasak Alytaus miesto mero N. Cesiulio, mes – ne paspirtukai!