Alytaus miesto savivaldybė švenčia pergalę teisme. Viešojo transporto paslaugų konkurse dalyvavusios bendrovės „Transrevis“ bandymas nutraukti Alytaus miesto savivaldybės ir „Kautros“ sutartį baigėsi nesėkme. Pralaimėjusiai bendrovei teks atlyginti miesto savivaldybei visas bylinėjimosi išlaidas.
Bendrovė „Transrevis“, vežėjų konkurse pasiūliusi didžiausią paslaugos kainą, kreipėsi į teismą prašydama pripažinti neteisėtais ir panaikinti Alytaus miesto savivaldybės priimtus sprendimus dėl pasiūlymų eilės nustatymo, laimėtojo pripažinimo bei pirkimo sutarties su laimėtoju sudarymo.
Šis „Transrevis“ ieškinys atmestas, o savivaldybė pripažinta nepažeidusi Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintų nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
Tai jau antrasis šios bendrovės kreipimasis į teismą. Pernai, liepos 11 d., gavusi Kauno apygardos teismo sprendimą, savivaldybė buvo įpareigota nutraukti viešųjų pirkimų procedūras. Tąkart bendrovė „Transrevis“ pageidavo, kad būtų pakeista autobusų techninė specifikacija, įtraukiant sąlygą, jog neįgalieji, sunkiau judantys žmonės į autobusą galėtų įlipti ne tik per priekines autobuso duris, bet ir per transporto priemonės galą.
Neįgaliųjų atstovė Kristina Dūdonytė teigė, jog apie lygybę ir aplinkos prieinamumą kalbama Jungtinių Tautų priimtoje Neįgaliųjų teisių konvencijoje, kurią ratifikavusi ir Lietuva. „Visų pirma kalbant apie teises, visiems turi būti garantuota lygybė ir prieinamumas. Kaip visi žmonės, turėtume įlipti ir išlipti pro tas pačias duris. Įlipimas per galą simbolizuoja atskirtį, o ne įtrauktį. Kai mums vieta skiriama autobuso gale, tai mes ne tik paliekami kažkur „gale”, bet dar ir stipriai tame gale „įrėminami”. Be jokio laisvės pojūčio“, – sakė K. Dūdonytė.
Tai, kad viešasis transportas turi būti prieinamas visiems, visuomet buvo įsitikinusi ir Alytaus miesto savivaldybė. „Miestą stengiamasi pritaikyti žmonėms, turintiems įvairias negalias. Tiek įrengiant naujus, tiek ir rekonstruojant šaligatvius bei pėsčiųjų ir dviračių takus nuleidžiami bortai, naikinami laiptai, užtikrinamas patogus ir saugus patekimas į įstaigas“ , – teigė Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Vilija Ramanauskienė.
„Ilgai siekėme, kad viešasis transportas būtų patogus visiems – žmonėms su negalia, vyresniems ar sunkiau judantiems žmonėms, tėvams su mažais vaikais“, – sakė V. Ramanauskienė.
Miesto taryba patvirtino ir mėnesių viešojo transporto bilietų kainas, kurios – ypač palankios moksleiviams, nes jiems suteikiama net 80 proc. nuolaida. Vienas bilietas kainuoja 25 eurus, moksleiviams – 5 eurus. Turintys teisę į 50 proc. lengvatą, mėnesinį bilietą galės įsigyti už 12,5 euro. Vieno pravažiavimo bilieto kaina išlieka ta pati – 0,6 Eur.
Sutartis dėl viešojo transporto pasirašyta septyneriems metams su galimybe pratęsti dar trejiems, teikiamas paslaugas įvertinus gerai. Viešojo transporto paslaugų vertė dešimčiai metų sudaro per 18 mln. eurų, o technologinių sistemų – 1,4 mln. eurų.