Pabėgęs nuo civilizacijos, 53-ejų metų Raimis jau gerą dešimtmetį gyvena įsikūręs Alytaus krašte, netoli savo tėviškės, vos ne dykynėje. Vyras laikosi buvusio kalvio namuose. Nupasakojo, kaip jį surasti: miškelis, pušynėlis, keliukas į kairę, į dešinę – klaidu.
Gerai, kad kryžkelėje pasitiko su savo žaliu „Suzuki“. Dėl pastarojo ir atsibeldžiau į šį užkampį. Mat Raimio „Suzuki“ – visiškai kitoks, nei daugelis automobilių. Jo vairuotojas nenaudoja nei degalų, nei elektros energijos.
„Suzuki“ gerokai senstelėjęs, kitąmet jam bus 30, smalsu, kas jo priekyje po dangčiu sudėta.
Šeimininko mašinytę apžiūrėjome sodybos kieme. Tai 1989 metų „Suzuki“. Už jį Raimis kažkada paklojo 550 litų. Priekyje po dangčiu gamintojas sugrūdo viską, ko reikia tokiam automobiliui. Svarbiausias – trijų cilindrų variklis, kurį šeimininkas vadina „žvirblio širdimi“. Ją plakti, pasak Raimio, priverčia vanduo ir medžio anglis.
„Vietoje žirgo pasikinkiau ugnį, pašėriau ją anglimis, pagirdžiau vandeniu ir važiuoju!“ – porina Raimis, tvirtindamas, kad jau penkerius metus nesinaudoja degalinių paslaugomis, nenaudoja benzino ir neteršia gamtos.
„Tai – sena technologija, išbandyta karo metais“, – priduria.
Meistras stengiasi išaiškinti korespondentui: „Tik tada, kai pradeda degti dujos, galima kurti variklį“.
Meistras galvojo metus, kaip šią technologiją pritaikyti ir sukonstruoti automobilyje, o įgyvendino savo sumanymą per trumpą laiką. Automobilio gale jis sutalpino įrangą, kurioje vyksta degimo procesas ir cheminė reakcija, išskirianti dujas. Pirmą kartą pamatęs tokią „įrangą“ pamanytum, kad vairuotojas veža metalo laužą į supirktuvę.
„Mano mašina nemėgsta švaruolių, kvailių ir tinginių“, – rodo Raimis cikloną. Jame telpa trys kibirai medžio anglių. Į vandens talpą pila 5 litrus lietaus ar ežero vandens. Čia parodo ir dujų saugyklą – filtrą, net žarsteklį, kuriuo kartą ar du per mėnesį išvalo degimo atliekas.
Man tai – įdomu, niekur tokio įrenginio nematęs, – prisipažįstu ir seku Raimį prie anglių degyklos, kur deginamos beržinės, ąžuolinės, obels ir kitų medžių malkos, ruošiami kurui angliai.
Vieta, kur ruošiama ir saugoma medžio anglis.
Pasak vairuotojo, jo „Suzuki“ išvysto 80–90 km per valandą greitį, o su pilna statine ąžuolinių anglių galima nuvažiuoti 700 kilometrų! Norėtų „Suzuki“ pakeisti „Remi twingo“, – būtų įdomu!
„Patobulintas“ automobilis ne vienintelė Raimio išmonė. Jis buvo pasidaręs vėjo roges su lėktuvo propeleriu, motorinį dviratį su žoliapjovės varikliu. Sako, kad su tokia įranga, kaip jo automobilyje, jis galėtų apšildyti, butą, namus.
Degimo atliekos.
Raimis neragavęs didelių mokslų. Gyveno Vilniaus pakraštyje, dirbo vairuotoju, net taksistu. Nusivylęs miestietišku gyvenimu, vyras patraukė arčiau gamtos, bet neprarado meilės technikai.
Šiuo metu nedideliame Alytaus rajono kaime jis gyvena tik su katinu.
Vyriškis sveikai maitinasi: džiovinasi uogų, slyvų, valgo daigintus kviečius, bet turi ir žalingų įpročių. Pavyzdžiui, pats prisiaugina tabako ir nepaleidžia iš rankų cigaretės, nors kažkada 16 metų visiškai nerūkė. Jam į galvą lenda mintys, kad gyvenime blogį galima nugalėti didesniu blogiu. Nežinia, ar visada to laikosi, nes brandžiame amžiuje gimtinė, vaikystės takai žmogų keičia.