„Alytus didiesiems autobusams per mažas“, – įsitikinęs keleivių vežimo paslaugas teikiančios įmonės „Multivanas“ vadovas Vaclovas Karalevičius. Jo įmonė miesto gatvėse išbandė naują japonišką autobusą, tačiau eksperimentas parodė, kad toks maršrutinis autobusas Dzūkijos sostinėje nereikalingas.
Japoniškas, apie 200 tūkstančių eurų kainavęs „Isuzu Citibus“ autobusas į Alytaus gatves išriedėjo pirmadienį. 14-oju maršrutu važiuojantis „Isuzu Citibus“ keleivius veža ir antradienį.
Abi dienas autobusas, kuriame yra 24 sėdimos ir apie 20 vietų stovėti, važinėja pustuštis.
„Autobusas dar važiuos ir trečiadienį, o paskui bus sustabdytas, nes kitu atveju, patirčiau daugybę nuostolių“, – teigė V. Karalevičius.
Pasak jo, Alytaus infrastruktūra nepritaikyta važiuoti didiesiems autobusams. „ Labai blogas privažiavimas prie stotelių. Autobusas, norėdamas privažiuoti prie stotelės, „kabinasi“ už šaligatvio bortelio, kai kur išvis sudėtinga arti privažiuoti. Šis autobusas važiuoja lėčiau, o dar labiau važiavimą sulėtina gatvėse vykstantys remonto darbai“, – įspūdžiais po pirmosios dienos dalinosi V. Karalevičius.
„Multivano“ vadovas atkreipė dėmesį ir į kuro sąnaudas. Didysis autobusas per vakar dieną sunaudojo tiek kuro, kiek mikroautobusas sunaudoja per tris dienas.
„Mūsų miestui jis nereikalingas. Norint, kad Alytuje važinėtų didesni autobusai, reikėtų retinti viešojo transporto pravažiavimų laiką. Turėtų būti pertraukos kas 10-15 minučių. O kas Alytuje stotelėje lauks tiek laiko? Žmonės juk nestovės“, – kalbėjo V. Karalevičius, teigęs, kad autobuso eksploatacija miesto gatvėmis brangiai atsieitų.
Idėją, kad miesto gatvėmis galėtų važinėti ne tik mikroautobusai, pateikė Alytaus miesto savivaldybės atstovai, dar gegužės mėnesį kvietę viešojo transporto paslaugas teikiančias šalies įmones pristatyti miesto tipo autobusus. Didžiuosius autobusus tąkart pristatė „Kautra“.
„Valdžia nori, o mes parodėme, kad tokia galimybė yra, tik tai kainuotų didelius pinigus. Gyventojai pageidauja, kad būtų gerai, greitai ir patogiai. Kam viską daryti atbulai? Dabar naudojami žemagrindžiai autobusai yra kur kas patogesni, tinkami ir neįgaliesiems. Jie kur kas efektyviau, greičiau atlieka savo darbą“, – kalbėjo V. Karalevičius, skeptiškai vertinantis galimybę miesto gatvėse „paleisti“ didžiuosius autobusus.
„Multivanui“ išbandyti naują japonišką autobusą pasiūlė Vilniuje veikianti įmonė. Kaip teigė V. Karalevičius, pirmadienio dieną šiaip ne taip autobusas „užsidirbo“ tik kurui.