Nuo šių metų spalio 31 d. Alytaus miesto biudžetinių įstaigų buhalterija bus tvarkoma centralizuotai. Nors ir kilo daug diskusijų, tačiau miesto politikai pritarė įstaigų buhalterijos centralizavimui ir miesto paslaugų centro steigimui. Planuojama, kad šiems metams centro veiklai gali prireikti apie 30 tūkst. eurų.
Pristatydamas klausimus dėl pokyčių biudžetinėse įstaigose administracijos direktorius Vytautas Jastremskas kaip pagrindinę priežastį įvardijo siekį efektyviau atlikti buhalterinės apskaitos tvarkymą bei optimizuoti jų vidinius resursus, taip pat – racionaliai naudoti lėšas, pasiekti ekonominį bei kokybinį efektą.
„Ekonominis rodiklis sutvarkius visų biudžetinių įstaigą apskaitą centralizuotai galėtų maksimaliai siekti 260 tūkst. eurų. Tačiau mes skaičiuojame, kad šioje įstaigoje dirbantys žmonės turėtų uždirbti mažiausiai 30 proc. daugiau negu dabar vidutiniškai uždirba buhalteriai. Tuomet ekonominis efektas būtų mažesnis – apie 150-160 tūkst. eurų per metus“, – kalbėjo V. Jastremskas.
Nors klausimai dėl biudžetinės įstaigos Alytaus miesto paslaugų centro steigimo ir biudžetinių įstaigų buhalterijos centralizavimo turėjo būti svarstomi tarybos posėdžio antroje pusėje, o iš anksto kalbėti ir išsakyti savo poziciją buvo užsiregistravę švietimo bendruomenės atstovai, miesto politikai klausimą tarybos nario Aurelijaus Jaruševičiaus siūlymu „Alytaus piliečių” frakcijos vardu perkėlė į tarybos posėdžio pradžią ir sprendimas buvo priimtas švietimiečiams „už akių“.
„Labai neetiška“, – nusivylimo neslėpė socialdemokratė Laima Vincė Kirkliauskienė.
Kiti tarybos nariai apeliavo į tai, kad darbotvarkė buvo sudaryta ne vakar ir buvo galima iš anksto nuspręsti centralizuotos buhalterijos ir paslaugų centro steigimo klausimus svarstyti pirmuosius.
Keturiolikai politikų palaikius buhalterijos centralizavimą, miesto mokyklose ir darželiuose atskirų buhalterių neliks, įstaigoms apskaitos paslaugas teiks naujai įsteigtas Alytaus miesto paslaugų centras, kuriame dirbs perpus mažiau buhalterių nei dabar švietimo įstaigose.
Didžiausias leistinas miesto paslaugų centro pareigybių skaičius – 20, tačiau planuojama, kad šiemet pradės dirbti 16 žmonių.
Planuojama, kad šiais metais miesto paslaugų centre darbą turėtų pradėti dešimt žmonių, jiems išlaikyti reikės apie 30 tūkst. eurų. Jie bus atrinkti konkurso būdu. Jame taip pat galės dalyvauti ir visi dabartiniai įstaigų buhalteriai.
Administracijos direktorius teigė, kad pirminė paslaugų centro buveinė – Alytaus miesto savivaldybės pastatas, tačiau vėliau bus sprendžiama, kur galėtų įsikurti Alytaus miesto paslaugų centras. Kaip galimus variantus V. Jastremskas įvardijo Vingio g. 15A esantį pastatą arba bet kurią švietimo įstaigą, kur yra laisvų patalpų.
Alytaus miesto paslaugų centro veiklos pradžia – šių metų liepos 1 diena.