Miesto viešuoju transportu besinaudojančių alytiškių laukia pokyčiai. Jau sudaryti nauji maršrutai, kad alytiškiai galėtų patogiai pasiekti bet kurią miesto vietą, bus įvestas mėnesis bilietas. Pokyčiai laukia ir vežėjų. Keisis apmokėjimo tvarka, reikės atnaujinti mikroautobusus.
Tiesa, vežėjų atstovai prisipažįsta apie laukiančius pokyčius nedaug ką žinantys.
Pagal dabar galiojančią sistemą, vežėjai gyvena iš keleivių surinktų pinigų už vienkartinius važiavimo bilietus, todėl mikroautobusai nevažiuoja Kauno, Kepyklos, Vingio ir kai kuriomis kitomis miesto gatvėmis, kur keleivių srautas yra nedidelis ir šie maršrutai nuostolingi.
Ilgai viešojo transporto tenka laukti ir rytais, vakarais ir savaitgaliais, todėl, kad tuo metu keleivių būna nedaug ir vežėjams neapsimoka dažnai važinėti.
Apie pokyčius Alytaus viešajame transporte kalbama jau seniai. Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėja Palmira Raškauskienė teigė, kad prieš dvidešimt metų bankrutavus Alytaus autobusų parkui, buvo pasirašytos sutartys su privačiais vežėjais ir situacija ilgą laiką nesikeitė.
„Dabar, pavyzdžiui, 14 maršrutu Alytuje važiuoja net 7 vežėjai. Sistema yra netobula ir ją būtina keisti. Gyvenimas nestovi vietoje, Alytus pasikeitė, neteko 20 tūkst. gyventojų, atsirado naujų gatvių, pasikeitė didžiųjų įmonių vietos. Esama viešojo transporto sistema netenkina gyventojų poreikių“, – sakė P. Raškauskienė.
Nuo kitų metų, įsigaliojus naujai tvarkai, vežėjams bus mokama už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą, o vienu, miesto savivaldybės sudarytu maršrutu, galės važiuoti tik vienas vežėjas.
„Mikroautobusuose bus įdiegtos reikalingos technologijos, kad būtų galima matyti, kiek kilometrų transporto priemonė nuvažiavo. Vežėjai deklaruos nuvažiuotus kilometrus ir už tai gaus pinigus“, – naujos sistemos ypatumus vardijo P. Raškauskienė.
Dar vienas pokytis – visos pajamos, surinktos už vienkartinius, nuolatinius ar mėnesinius bilietus, atiteks ne vežėjams, kaip yra dabar, o viešojo transporto operatoriui – viešajai įstaigai „Alytaus infrastruktūra“. Iš šių pajamų ir bus atsiskaitoma su vežėjais už nuvažiuotus kilometrus.
P. Raškauskienė pridūrė, kad mikroautobusai turės būti atnaujinti. Kaip jie atrodys, šiuo metu dar yra svarstoma, tačiau neatmetė, kad bus einama link to, kad viešojo transporto paslaugas teikiančių vežėjų autobusų parkas turės atrodyti vienodai.
Miesto vežėjai permainų laukia ne itin optimistiškai nusiteikę. Daugiau nei pusę vietinių maršrutų Alytuje kuruojančios įmonės „Multivanas“ vadovas Vaclovas Karalevičius, paklaustas apie laukiančius pokyčius, teigė, kad vežėjai yra nežinioje.
„Mes esame tarp žemės ir dangaus. Kiek kartų kreipėmės, klausėme, kas ir kaip bus, kokių mikroautobusų reikės, atsakymų negavome. Niekas nieko nežino, visi pečiais trauko. Vyks autobusų pristatymas, dalyvaus Kauno bendrovė „Kautra“, o mūsų nekviečia“, – apgailestavo V. Karalevičius.
Jis prisipažino tik girdėjęs, kad nuo kitų metų planuojama vežėjams mokėti už nuvažiuotus kilometrus. Paklaustas, kaip tai vertina, V. Karalevičius teigė, kad vežėjams tokia sistema būtų palankesnė, tačiau pabrėžė, kad dėl to suprastės teikiama paslauga.
„Dabar pirmoje vietoje yra keleivis. Mes jį nuvežame iki įmonės, paleidžiame ten, kur jam patogu. Kai bus mokama už kilometrus, svarbiausia bus tik pats važiavimas, nebus galima niekur papildomai nusukti“, – pastebėjo pašnekovas.