Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės Priėmimo -skubiosios pagalbos skyriuje darbas sunkus ir įtemptas, darbuotojams nėra kada atsikvėpti. Čia ir savaitgalių, ir šiokiadienių vakarais plūsta dideli pacientų srautai, neretai darbuotojai būna įsitempę, o ligoniai nepatenkinti, kad tenka laukti. Ką daryti, kad situacija pasikeistų?
Ligoninės direktorius Artūras Vasiliauskas įsitikinęs, kad problema turėtų būti sprendžiama kompleksiškai, koreguojant šeimos gydytojų darbo laiką ir užtikrinant pacientams galimybę pirmiausia patekti pas savo gydytoją, nes neturėdami tokios galimybės jie kreipiasi į priėmimo skyrių, kur pirmiausia turi būti suteikiama skubi pagalba.
Tokius savo siūlymus jis išsakė Alytaus miesto savivaldybėje vykusiame pasitarime, kurio metu Alytaus sveikatos priežiūros įstaigų atstovai ir miesto vadovai svarstė, kaip pagerinti Alytaus apskrities S. Kudirkos Priėmimo- skubiosios pagalbos skyriaus veiklą.
„Kadangi pacientų srautas didelis, tarėmės, kaip jį suvaldyti, kad pacientai būtų patenkinti, o darbuotojai nejaustų didžiulės įtampos. Priėmimo- skubiosios pagalbos skyriuje dažnai apsilanko tokie pacientai, kuriems užtektų vizito ir pas šeimos gydytoją.
75 procentai skyriuje apsilankančių pacientų yra ambulatoriniai ligoniai – jiems skyriuje suteikiama pagalba ir jie išleidžiami namo. Būtent šis pacientų srautas ir sukelia daugiausia problemų: jie nori būti greitai apžiūrėti ir išleisti. O tie, kuriems reikalinga skubi pagalba, kuriuos po apžiūros tenka guldyti į ligoninę, tenka ilgai laukti, o laukti niekas nenori“, – kalbėjo Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės direktorius A. Vasiliauskas.
Pasak jo, ieškant sprendimo būdų, Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje planuojama numatyti pacientų srautų paskirstymą. Jame būtų aiškiai apibrėžta, su kokiais negalavimais besikreipiantiems ligoniams pagalba teikiama nedelsiant, o kas turi laukti, kol skubią pagalbą teikiantys medikai atsilaisvins. Tokį pacientų paskirstymą, kuris padėtų suvaldyti jų srautus, atliktų specialiai tam paruošti ligoninės darbuotojai.
Kita išeitis, kurią pasitarime siūlė A. Vasiliauskas – maksimaliai sutrumpinti paciento patekimo pas šeimos gydytoją laiką. „Kai žmonės nepatenka pas šeimos gydytoją, jie eina į Priėmimo-skubiosios pagalbos skyrių. Gal pirmo lygio sveikatos priežiūros įstaigoms būtų galimybė ilgiau dirbti šeštadieniais, arba šeimos gydytojai galėtų budėti Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje ir teikti ambulatorinę pagalbą“, – svarstė A. Vasiliauskas.
Jo teigimu, nors gyventojų visoje Lietuvoje ir Alytuje mažėja, žmonių srautai Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje tik didėja. 2014 metais į Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių kreipėsi 30 tūkst. 880 pacientai, 2015 metais – 32 tūkst. 228 pacientai, o 2016 metais – jau 33 tūkst. 384 pacientai.
„Reikia susitaikyti su tuo, kad kreipiantis į Priėmimo-skubiosios pagalbos skyrių kažkiek palaukti teks. Laukti nereikia tiems, kuriems būtina skubi pagalba, o visiems kitiems palaukti tenka. Aišku, norisi, kad tas laukimas būtų kuo trumpesnis“, – kalbėjo A. Vasiliauskas.
Alytaus miesto savivaldybės gydytoja, vyriausioji specialistė Jovita Katkauskaitė priminė, kad Alytaus poliklinikoje yra būtinosios pagalbos kabinetas, kur pacientams taip pat gali būti suteikiama medicininė pagalba.
„Mes gauname nusiskundimų dėl gydytojų darbo. Iš žmogiškosios pusės pacientui atrodo, kad gydytojas visada turi šypsotis. Bet pacientų srautai dideli, gydytojas dirba savo įtemptą ir atsakingą darbą. Negalime kaltinti nei vienos, nei kitos pusės. Reikia daugiau susikalbėjimo ir supratimo vieni kitiems“ , – sakė J. Katkauskaitė.