Gyvendami techninio progreso amžiuje, vis dažniau susiduriame su iššūkiais, tenkančiais aktyviems IT vartotojams. Nors interneto teikiamų galimybių nauda neabejotina, tačiau žinių ir įgūdžių stoka šioje sferoje neretai tampa įvairių problemų priežastimi.
Kadangi virtualus bendravimas ypač būdingas jaunajai kartai, Alytaus PRC, siekdamas užtikrinti kultūringo bendravimo principu pagrįstą naudojimąsi socialiniais tinklais, dalyvauja dvejus metus truksiančiame Erasmus + KA2 tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekte „Atsakingas Europos pilietis skaitmeninėje erdvėje“.
Projekto metu mokiniai ne tik išmoks tinkamai naudotis informacinėmis technologijomis, bet ir ugdys kultūringo bendravimo socialiniuose tinkluose įgūdžius bei tobulins lingvistinius gebėjimus. Bendroje projekto veikloje (be Lietuvos) dalyvauja dar penkios šalys: Austrija (koordinatorė), Graikija, Portugalija, Rumunija ir Turkija.
Pirmasis projekte dalyvaujančių partnerių susitikimas buvo suorganizuotas 2015 m. spalio mėnesį Stambule (Turkija), Ahmet Cuhadaroglu mokykloje. Alytaus PRC atstovavo anglų k. mokytojos L.Dailidaitė ir R.Tarasevičienė. Kadangi tai buvo pirmasis susitikimas, atlikti strateginiu požiūriu svarbūs darbai: pasiskirstyta pareigomis tolesniam darbui projekte, aptartos mokiniams skirtos kitų susitikimų veiklos bei paruošti klausimai pirmo susitikimo anketai, kuri buvo patalpinta projekto Moodle platformoje.
Kiekvienos šalies mokytojai atsivežė mokinių sukurtus logotipus, iš kurių buvo išrinktas tinkamiausias, naudotinas viso projekto metu. Kadangi projektas sietinas su saugiu interneto ir socialinių tinklų (Facebooke, Whatsupp, Foursquare, Swarm, LinkedIn, Pininterest) naudojimu, mokytojai aptarė šio projekto poveikį mokiniams, teikė siūlymus dėl projekto eigos rezultatų talpinimo ir vertinimo erdvės, numatė tolesnio bendradarbiavimo gaires.
2016 m. sausio 11-15 d. APRC komanda (mokytojos L.Dailidaitė ir A.Abromaitienė bei P42 grupės mokinės I.Čebatoriūtė, G.Grudzinskaitė ir D.Kirkauskaitė) dalyvavo 5 dienas trukusiuose projekto mokymuose Graikijoje, 2-ojoje Ksantės miesto gimnazijoje.
Projekto dalyviams buvo organizuota itin intensyvi veikla, susijusi su saugiu interneto ir socialinių tinklų naudojimu. Mokiniai turėjo galimybę išsamiau susipažinti su socialinių tinklų vystymosi istorija, buvo mokomi atpažinti pavojus, slypinčius internete.
Ypač daug dėmesio skirta patyčių temai: buvo rodomi filmai ir analizuojamos dažniausiai pasitaikančios situacijos. Mokiniai atliko testus ir apibendrino jų rezutaltus. Kadangi tolesnis projekto veiklos etapas- vaizdo klipo kūrimas, buvo numatyti ir detaliai aptarti su tuo susiję darbai. Diskusija anglų kalba apie interneto privalumus bei trūkumus mokiniams buvo puiki užsienio kalbos pamoka. Kadangi mokinės vizito metu gyveno graikų šeimose, tai leido artimiau pažinti šios šalies kultūrą ir papročius, išmokti naujų žodžių bei užmegzti gražias pažintis.
Mokytojų mokymams vadovavo 2-osios Ksantės gimnazijos informacinių technologijų mokytojas A. Syropoulos. Jo parengta mokomoji medžiaga apie asmeninių duomenų saugojimą buvo itin naudinga ir labai informatyvi, kadangi vis daugėja neteisėtų asmeninių duomenų panaudojimo atvejų.
Be to, mokytojams buvo organizuota vaizdo konferencija su Petros universiteto profesoriumi I. Dimakos, kurios metu buvo galima užduoti įvairius klausimus, susijusius su pastaruoju metu itin sparčiai augančia priklausomybės nuo interneto problema. Projekto dalyviai supažindinti su naujos, mūsų šalyje dar nepaplitusios mokymo platformos Edmondo naudojimo galimybėmis bei mokomi ja naudotis. Palyginus su Moodle, ši platforma mokiniams ir studentams yra priimtinesnė ir patrauklesnė.
Vizito metu aplankytos ir kultūriniu požiūriu reikšmingos Graikijos vietos: Kavala, Abderos miestelis, kuriame gimė ir gyveno garsusis graikų filosofas Demokritas, Vistonio lagūna ir k.t. Ekskursija į senovinio Filippi miesto griuvėsius buvo tarsi netradicinė antikinės istorijos pamoka, kadangi šis miestas, įkurtas 356 m. prieš Kristų, turėjo didelės įtakos Graikijos istorijos ir kultūros raidai.
Į trečiąjį projekto Erasmus+ KA2 projekto „Atsakingas skaitmeninis Europos pilietis“ partnerių susitikimą Portugalijoje, Coimbros mieste, vyko anglų k. mokytojos L.Dailidaitė ir R.Tarasevičienė bei P42 grupės mokinės A.Mikniūtė bei B.Mankevičiūtė.
Mokiniams, dalyvaujantiems projekte, balandžio 18-22 dienomis buvo organizuoti mokymai, kurių metu didžiausias dėmesys buvo skiriamas vis dažniau pasitaikančiai šantažo internete problemai. Darbo sesijų metu projekto dalyviams buvo organizuoti susitikimai su įvairių institucijų pareigūnais, kurių darbas tiesiogiai susijęs su šia nusikalstama veika (policijos atstovais, tiriančiais internetinio pobūdžio nusikaltimus, bei psichologais).
Mokiniams buvo skaitomos paskaitos šia tema, organizuotos diskusijos, rodomi filmai, po kurių peržiūros pateikti klausimai, skatinantys į šią problemą pažvelgti iš esmės. Kiekvienos šalies komanda pristatė sukurtus vaizdo klipus arba pateiktis šantažo internete tema. Mūsų mokyklos mokinės buvo paruošę informatyvų pristatymą pateikčių forma, kurio metu aptarė didžiausias grėsmes, kylančias neatsakingai naudojantis socialiniais tinklais. Paskutinę dieną mokiniai, suskirstyti grupėmis, rengė klausimus vieni kitiems bei į juos atsakinėjo. Visa tai buvo filmuojama, siekiant sukurti vaizdo klipą, apibendrinantį susitikimo Portugalijoje rezultatus.
Projekto dalyviai buvo pakviesti susitikti su švietimo ir viešųjų ryšių atstovu Coimbros miesto merijoje. Mokiniai ne tik turėjo galimybę įgyti žinių apie atsakingą elgesį internete, patobulinti anglų kalbos įgūdžius, bet ir susipažinti su šalimi, jos kultūra bei tradicijomis. Lankytasi Conimbrigos romėnų miesto griuvėsiuose, universitete, kuris yra vienas iš seniausių Europoje, besididžiuojantis baroko stiliaus Joaninos biblioteka, įkurta 18 amžiuje, talpinančia 250 tūkstančių mokslinių leidinių. Projekto dalyviams buvo organizuota ekskursija su gidu po Coimbros senamiestį. Apžiūrėti ir kiti Portugalijos miestai: Aveiro bei Portas. Aveiro mieste dalyviai plaukiojo kanalais Moliceiros laiveliais ir gamino tradicinius Avos Molles saldumynus.
Projekto veiklų metu įgyta patirtis naudinga įvairiomis prasmėmis: praplėstos žinios apie priklausomybės nuo interneto prevenciją, patobulinti kultūringo bendravimo socialiniuose tinkluose įgūdžiai, numatyti tolesni projekto darbo etapai, pagilintos kalbinės kompetencijos.
Projekto veikla finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos Komisija.