Alytaus mieste ir rajone sklando idėja atgaivinti geležinkelio liniją, kuri Alytų sujungtų su Vilniumi. Geležinkelis Alytus–Varėna–Vilnius numatytas ir Alytaus miesto, ir Alytaus rajono bendruosiuose planuose. Pasak rajono mero Algirdo Vrubliausko, rajono plane yra nubraižyta maždaug 60 kilometrų geležinkelio linija.
„Toks noras yra, bet ar jis realus – čia jau kitas klausimas. Visiems atrodo, kad jei nuo seno buvo geležinkelis, tai ir dabar būtų pakankami krovinių ir keleivių srautai. Tačiau ar tikrai taip bus – visiškai neaišku. Kol kas, kiek man žinoma, niekas jokių galimybių studijų nerengė, nors apie tai kalbama gal jau dešimtmetį, šią idėją vis prikeliant ir numarinant“, – dienraščiui „Lietuvos žinios“ sakė A. Vrubliauskas.
Anot jo, prieš keletą metų ši idėja buvo aptariama su „Lietuvos geležinkelių“ vadovybe, kai kuriomis institucijomis. Todėl rajono bendrajame plane ir numatyta galbūt būsima geležinkelio trasa. Šį planą rengę specialistai dar 2007 metais siūlė atnaujinti Alytaus geležinkelio stoties veiklą, kad geležinkeliu nuolat būtų vežami ne tik kroviniai, bet ir keleiviai.
Mat šiuo metu prekinis traukinys tarp Šeštokų geležinkelio stoties ir Alytaus važinėja, kai susidaro pakankamas kiekis krovinių. Sujungus planuojamą geležinkelio liniją su esama ties Valkininkais, susidarytų strategiškai svarbi geležinkelio linija, kuri galėtų būti naudojama ir tranzitiniam keleivių bei krovinių vežimui tarp Kaliningrado srities ir Baltarusijos. Vis dėlto toliau pokalbių nepasistūmėjama. „Esant tokiai spartai ir tokiam požiūriui galima numarinti bet kokią gerą idėją. Reikėtų apsispręsti“, – pabrėžė Alytaus rajono meras.