„Esate užregistruotas COVID-19 tyrimui. Turite atvykti adresu Alytus, Pramonės g. 1B“. Tokią žinutę savo telefone išvydusi alytiškė Dijana Žilinskienė labai nustebo. Žinutėje buvo nurodytas ir registracijos numeris, ir tikslus laikas, kada reikia atvykti.
„Pranešimą gavau liepos 8 dieną 14 val. 10 minučių. Tyrimui turėjau nuvykti tą pačią dieną 15 val. 15 minučių“, – pasakojo D. Žilinskienė. Gauta žinutė ją labai nustebino, mat moteris nebuvo kreipusis dėl testavimo, neturėjo jokių priežasčių tyrimui atlikti.
Tad perskaičiusi pranešimą ji nedelsdama paskambino korona viruso linijos numeriu 1808. „Atsiliepęs vyriškis manęs išklausė ir labai maloniai paaiškino, kad jei aš niekur nesikreipiau dėl testavimo, tai į gautą pranešimą tiesiog turėčiau nekreipti dėmesio. Tai išgirdusi nusiraminau ir padariau, kaip buvo pasiūlyta – daugiau nekreipiau dėmesio“, – pasakojo alytiškė.
Tačiau netrukus, liepos 10 dieną, ji sulaukė antro pranešimo: „Jūsų COVID-19 tyrimas yra neigiamas. Dėl tolimesnės saviizoliacijos kreipkitės į šeimos gydytoją“. Žinutėje nurodytas tas pats registracijos numeris, kaip ir gautoje pirmą kartą.
„Nesupratau, kodėl aš gavau tokius pranešimus ir kaip tokie dalykai gali vykti – juk žmonės tikrai jautriai reaguoja į informaciją, susijusią su jų sveikata, ir kai gauni tokius pranešimus net nežinai, ką galvoti“, – kalbėjo D. Žilinskienė.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Alytaus departamento direktorė Dalytė Nekraševičienė, komentuodama šią situaciją, svarstė, jog nesusipratimas greičiausiai įvyko dėl žmogiškos klaidos.
„Manau, kad šitoje situacijoje buvo taip, kad kažkoks kitas žmogus suklydo nurodydamas savo telefono numerį“, – sakė D. Nekraševičienė.
Anot jos, telefonu 1808 tyrimui užsiregistravęs asmuo gauna žinutę nurodytu telefono numeriu su registracijos numeriu ir laiku, kada atvykti į patikros punktą.
„Tik labai įdomu, kaip jį ten priėmė? Nebent jam žodžiu buvo pasakyta, kada atvykti, jis nuvažiavo, pasidarė tyrimą ir dabar tikriausiai to savo atsakymo ieško“, – svarstė departamento vadovė.
Jos teigimu, per klaidą pranešimą gavęs asmuo galėtų kreiptis į Visuomenės sveikatos centrą arba savivaldybės gydytoją ir informuoti apie tai.
Mobilus patikros dėl koronaviruso punktas Alytuje veikia nuo kovo mėnesio.