Imtis iniciatyvos – su tokiu šūkiu Alytaus ekonomikos forumo organizatoriai kvietė susirinkti ir kalbėti(s), kaip išgyventi regione, pritraukti investicijų ir gerinti Alytaus įvaizdį. Kitaip sakant, kaip pagerinti gyvenimą Alytuje. Sužinojęs apie tokį renginį tikrai pradėjau nekantrauti jo laukdamas.
Žadėjo dalyvauti tokie žmonės, kaip žinomas Lietuvos ekonomistas Gitanas Nausėda, kandus ir įžvalgus viešųjų ryšių ekspertas Mykolas Katkus, net politikai iš Vilniaus nepasididžiavo – Vidaus reikalų viceministras Giedrius Surplys, Seimo ekonomikos komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius, Ūkio viceministrė Lina Sabaitienė ir kiti. Visų jų mintys ketvirtadienį sukosi apie Alytų. Tad kaip sekėsi apie jį galvoti?
Klausydamas pranešimų supratau, kad Alytui yra labai smarkiai kur tobulėti. Buvo pasakyta daug įdomių dalykų. Vienus įgyvendinti galima per dieną, kitiems reiktų dešimties metų. Pavyzdžiui, klausydamasis Gitano Nausėdos vos nepasimečiau tarp terminų „fiskaliniai svertai“ ar „ekonominiai kaštai“, tačiau vienas jo pasiūlymą įstrigo. „Pigus darbuotojų atvykimas į darbą yra svarbu“.
Tai išgirdęs iškart pamąsčiau: ar mūsų miesto ūkio skyrius imsis iniciatyvos? Kol kas Alytuje nėra nei mėnesinio bilieto, nei visiems patogių maršrutų. Vežėjai važiuoja, tik pro pilnas stoteles. Mieste beveik visi mikroautobusai ant priekinio lango užsidėję 7 ir 14 numerius. Tuo tarpu Kauno ar Kepyklos gatvėse mikroautobuso išvis nepamatysi. Nepaisant to, įmonių (arba darbdavių) vietos keičiasi ir žmonėms reikia į darbą nuvykti.
Viešųjų ryšių ekspertas Mykolas Katkus nepagailėjo nemokamo patarimo Alytui: „Komunikuoti sunku, kai turi ką prarasti, o Alytus nelabai turi ką prarasti. Istorijos apie Alytų yra niekuo neišsiskiriančios iš kitų miestų, kuriems Lietuvoje nėra gerai. Nėra aiškios vizijos – Alytus yra tarsi baltas popieriaus lapas“.
Ar ne pats laikas Alytaus miesto viešųjų ir užsienio ryšių skyriui imtis iniciatyvos: keisti Alytaus įvaizdį iš „miestas, praradęs „Coca-Cola“ į „miestas, prisiviliojęs tesla?“
Tiesa, Alytus vis tampa sportiškiausiu miestu, tačiau gerai būtų, kad vieninteliu jo pasiekimu nebūtų įvardijama tai, kad alytiškiai pernai iš 4 geriamojo vandens fontanėlių išgėrė 5000 litrų vandens.
„Mums, kaip Alytui, pasisekė, kad esame Europoje. Kas dar labiau galėtų džiuginti Alytų, yra tai, kad geriausių ir konkurencingiausių miestų dešimtuke, į kuriuos nori atvykti pasauliniai talentai yra nebūtinai sostinės, nebūtinai milijoniniai miestai“, – forume sakė programos „Kurk Lietuvai“ vadovė Agila Barzdienė.
O po to vieną po kito išvardino būdus, kaip tapti konkurencingiems. Nuo talentų įgalinimo iki gyvenimo kokybės gerinimo, kuris vyktų įsiklausant į miestiečių pageidavimus.
Ar savivaldybė imsis iniciatyvos ir įsiklausys į alytiškių pageidavimus: kurią gatvę asfaltuoti? Kur patogiau elektromobilį įkrauti?
Daug čia atsakomybės užkroviau miesto valdžiai. Tačiau salės gale sėdėjau ir aš. Kaip Vilniaus universiteto III kurso istorijos studentas gal ir neperkandau visų humanitaro galvai nepritaikytų ekonominių terminų, bet supratau, kad jei norim augančio Alytaus, reikia imtis iniciatyvos.
Gal neturiu tokių galių, kaip Viešųjų ryšių skyrius, bet galiu prisidėti prie Alytaus įvaizdžio formavimo, papasakodamas savo draugams Vilniuje, kad mūsų mieste kiekvienais metais vyksta ekonomikos forumas.
Ir kad tai yra tikrai įdomus renginys, iš kurio visai be reikalo po pietų išvyko ne tik „Vilniaus ponai“, bet ir nemažai vietinių. Tą pastebėjo tiek pranešimą skaitęs ekonomistas ir verslininkas, buvęs Suvalkų mokslo ir technologijų parko direktorius Rafael Peszka, norėjęs vilniečiams pasakyti, kad jie nesupranta regionų, tiek forumo vedėjas Liudas Ramanauskas pastebėjęs, kad lieka tik tie, kuriems išties rūpi.
Na, reikia tikėtis, kad kiti išskubėjo kurti naujo Alytaus įvaizdžio pasaulyje ir bandyti atkreipti tarptautinių investuotojų dėmesį. Forumas baigėsi. Metas imtis iniciatyvos.