Kiek pritilęs klausimas dėl Alytaus aerodromo ateities šiuo metu vėl kursto aistras. Nors dėl žemės sklypo Miškininkų gatvėje vyksta teisminiai procesai, ir taškas čia dar nepadėtas, panašu, kad iki tol audringų pasisakymų bus su kaupu.
„Meras Nerijus Cesiulis negirdi, nemato ir nenori įsiklausyti“, – neseniai viešojoje erdvėje pareiškė „Alytaus aeroklubo“ viršininkas, Piliakalnio seniūnaitijos seniūnatis Dalius Sinkevičius. Jis teigė, kad jau keturis kartus buvo pas miesto vadovą ir pristatė verslininkų kartu su bendruomene parengtą aerodromo sutvarkymo, modernizavimo viziją. Tačiau, D. Sinkevičiaus nuomone, panašu, kad meras nesupranta, kokios galimybės atsivertų miestui, jeigu toji vizija ateityje būtų įgyvendinta. Tuo tarpu N. Cesiulis tvirtina, kad vizijos ir galimybės popieriuje gali būti pačios įvairiausios – viskas keičiasi, kai kalba pasisuka apie milijonines sumas, keliant klausimą, kas tiek būtų pasiryžę investuoti.
Prieš kelias dienas socialiniame tinkle D. Sinkevičius paskelbė, kad „atėjo metas papasakoti, kaip aviatoriai keturis kartus lankėsi pas Alytaus merą, ir kaip meras po keturių susitikimų nesuprato, ko nori aviatoriai“. „Alytaus aeroklubo“ vadovas tvirtina, kad aviatoriai turi aiškią viziją, kaip atgaivinti aerodromą ir aviaciją mieste, verslininkai ir bendruomenė yra parengusi konkrečią tai atspindinčią studiją su projektiniais pasiūlymais, vizualizacijomis, potencialiais finansavimo šaltiniais. Tačiau, anot D. Sinkevičiaus, savivaldybė į jokį dialogą neina, o meras vis kartoja nematantis perspektyvų.
Aerodromo ateities vizijos sprendiniais D. Sinkevičius pasidalijo ir socialiniame tinkle, kvietė su ja susipažinti alytiškius.
„Tai – kelių metų studija, kurią etapais rengė miesto verslininkai, kaskart bendradarbiaudami su bendruomenėmis. Nors vyksta teismai, dalis turto atimta, mes rankų nenuleidžiame, norime geranoriškai eiti į dialogą, netgi esame pasiruošę sudaryti taikos sutarį, siūlome pasirašyti lėktuvų ir patalpų panaudos sutartį kaip garantą, kad aviatoriai nebus apgauti, kuriant bendrą Alytaus miesto savivaldybės ir aviatorių įmonę. Pateikėme konkrečius skaičiavimus, visą išsamią informaciją, ne kartą ėjome kalbėtis su politikais.
Aviatoriai tikrai nori, kad į miestą būtų pritrauktos investicijos ne tik aviacijai, bet ir miesto bendruomenei. Patys pasvarstykite ir pagalvokite, kokią pridėtinę vertę gali sukurti Alytaus miestui Alytaus aerodromo studijos įgyvendinimas. Deja, paskutinio susitikimo metu meras to vėl neišgirdo“, – pasakojo D. Sinkevičius.
Pasak jo, iš pradžių buvo daug kalbama apie Laisvąją ekonominę zoną (LEZ), skirta daug lėšų LEZ galimybių studijai parengti, o dabar LEZ jau tarsi nereikia, ir jokios vizijos dėl aerodromo savivaldybė neturi.
„Tai jei neturi, tegul bent įsiklauso į tuos, kurie turi. Juk kalbame apie naudą ir lėšas ne aviatoriams, o savivaldybei, miestui. Mes būtume tiesiog kaip teritorijos administratoriai. Nežinau, galbūt yra kažkokie užslėpti dalykai, įsipareigojimai, bet laikui bėgant tai pamatysime“, – savo nuomonę dėstė „Alytaus aeroklubo“ viršininkas.
Tuo tarpu Alytaus miesto savivaldybės meras N. Cesiulis šiuo klausimu turėjo kitokią poziciją. Jis priminė, kad šiuo metu vis dar vyksta teisminiai procesai dėl žemės sklypo perdavimo, tad kol nėra aiškių sprendimų, iš anksto prognozuoti apie tolimą ateitį – netikslinga.
„Antra vertus, aš tikrai mačiau tą pristatymą, parengtą viziją, ir galiu pasakyti, jog viskas su ja gerai. Bet pagrindinis klausimas yra toks: iš kur gauti tiek pinigų? Kalbama apie mistinius fondus, privačias lėšas, bet parodykite nors vieną privatų investuotoją, kuris būtų pasiryžęs į aerodromą investuoti milijonines sumas“, – kalbėjo meras N. Cesiulis.
Pasa jo, jeigu tikimasi, kad tokias investicijas sau galėtų leisti savivaldybė, tuomet tai reikštų, kad kone dešimt metų nebūtų atnaujinamos mokyklos, darželiai, aikštynai, takai, nebūtų tvarkomos gatvės, nebūtų vykdoma daugiabučių namų aikštelių plėtra, ir neliktų lėšų kitiems svarbiems mieste dalykams.
„Kol kas nežinau nei fondo, nei privataus investuotojo, kuris aerodromui skirtų savo privačias lėšas. Juk kalbame apie keliolikos milijonų investicijas. Taip, vizija graži, sveikintina, bet pasikartosiu – už kokius pinigus? Kas tas finansavimo šaltinis? Jei tai už miesto pinigus, mūsų pozicija yra vienokia, jei ateitų privatus investuotojas – būtų kita kalba“, – sakė miesto vadovas.
Pasak mero, sprendimus priima ne jis vienas, tai daro savivaldybės taryba. Ir jeigu politikai pasakys, kad niekam kitam lėšų nereikia, jos turi būti nukreiptos į aerodomą – tebūnie.
„Jei jau kalbame apie lėšas, tuomet įdomu, kiek jų pats aerodromas lig šiol investavo, kad būtų atnaujinta infrastruktūra? Tie pastatai, kuriuos mes matėme, netgi migrantams buvo netinkami. Tad kol kas laukiame, kuo pasibaigs teismai, ar žemė bus perduota savivaldybei. Šiuo metu niekas nieko nenaikina, tačiau norisi aiškumo, kad savivaldybė galėtų planuoti, kaip elgtis su turimu turtu. Tik noriu pabrėžti, kad toji žemė – ne mano, ne politikų, ji viso miesto. Tad svarbi ne tik aviatorių, bet ir kitų gyventojų nuomonė“, – teigė miesto vadovas.