Vienas iš Alytaus miesto visuomenės trūkumų – silpnas verslo išmanymas. Pradėti verslą nėra taip sunku, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Kartais žmonėms tiesiog trūksta postūmio, kuris paskatintų įgyvendinti savo idėjas versle.
Viešoji įstaiga Alytaus verslo uostas kartu su Alytaus regiono naujienų portalu Alytusplius.lt pradeda vykdyti gerosios verslo praktikos Alytaus regione viešinimo projektą. Jo tikslas – paskatinti smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą Alytaus mieste ir rajone, „užkrečiant“ verslo pavyzdžiais, įkvepiant drąsos ir ryžto naujus verslo atstovus, kuriančius savo įmonę. Siekiant įgyvendinti šį tikslą, buvo kalbinami įvairių verslo sričių atstovai, kurie mielai pasidalino savo patirtimi.
Žvejyba yra vienas populiariausių laisvalaikio užsiėmimų Lietuvoje. Šis pomėgis reikalauja daug laiko, kantrybės, ryžto, žinių, nusiteikimo bei nemažai lėšų. Algirdas Janavičius, „parduotuve.spiningavimas.lt“ įkūrėjas, savo mėgstamą laisvalaikio užsiėmimą pavertė verslu.
„Dauguma turėtų siekti, kad darbas būtų mėgiamas. Ką mėgsti, tą ir dirbti, tada ir rezultatai būna puikūs, pranokstantys lūkesčius. Visą gyvenimą mano pomėgis buvo žvejyba, būtent spiningavimas, kaip aktyvus laisvalaikio praleidimo būdas“, – teigia verslininkas.
„Kitas dalykas (skatinęs rinktis savo verslo kūrimą – aut. pastaba) – darbo patirtis. Visą gyvenimą teko dirbti su pardavimais, kol galų gale nusprendžiau, kad reikia kurti kažką savo ir baigti „vergauti“ kitiems. Taip prieš penkerius metus ir pradėjo vystytis bei gyvuoti spiningavimas.lt kaip interneto tinklalapis, o kaip tam tikra bendruomenė susikūrė daug anksčiau, maždaug prieš šešerius septynerius metus. Paskui viskas klostėsi natūraliai: prasidėjo prekyba, varžybų organizavimas“, – prisiminimais dalijosi A. Janavičius.
Verslininkas yra įkūręs spiningautojų asociaciją, interneto svetainę spiningavimas.lt ir žvejybos reikmenų internetinę parduotuvę „parduotuve.spiningavimas.lt“.
Kuriant verslą, kaip ir pradedant bet kokią naują veiklą, susiduriama su tam tikrais sunkumais, kuriuos aktualu žinoti bei iš anksto įvertinti. „Svarbiausia yra iššūkis, idėja, veiklos pasirinkimas, visa įstatyminės bazės analizė, teisingiausios formos pasirinkimas, kuriant uždarąją akcinę bendrovę, individualią įmonę ar mažąją bendriją. Problema buvo pasirinkti teisingiausią būdą. Kitas dalykas, kuris susiję su internetinių tinklų specifika, tai yra daug juodo darbo reikalaujantis verslas. Norint sukurti gerą, patrauklią parduotuvę, turi nuolat rūpintis jos dizainu, investuoti į ją, surasti daug tiekėjų, kurie gali pasiūlyti tinkamas, patrauklias prekes rinkai, ir kad jos būtų išskirtinės, lyginant su kitų konkurentų prekėmis ar paslaugomis. Tai daug laiko sąnaudų reikalaujantis verslas, vienos prekės suvedimas reikalauja dešimt – dvidešimt minučių, dažnai (prekių aprašymus – aut. pastaba) reikia išversti ir iš užsienio kalbų: anglų, rusų ir kt. Kuo daugiau prekių suvedi, tuo daraisi įdomesnis, patrauklesnis ir didėja paklausa“, – dalijosi patirtimi verslininkas.
Pasak A. Janavičiaus, siekiant klientui pateikti išskirtinę prekių pasiūlą, buvo pasirinkti užsienio tiekėjai, parduodamos prekės, importuojamos iš Prancūzijos, Ukrainos, Japonijos, Kinijos, Lenkijos ir kitų šalių.
Pašnekovas teigia, kad verslo pradžiai reikalingi resursai: noras, gebėjimai ir pradinis kapitalas, kurio, pasak verslininko, jis neturėjo. Tai ir lėmė sprendimą pradėti prekybą elektroninėje erdvėje.
„Kai yra ryžtas, apsisprendimas ir noras, svarbiausia, kad jis nepraeitų po dviejų ar trijų mėnesių, kai pamatai, kad tas „kalnas“ baisiai didelis ir, kad jį nuversti bei nukasti, prireiks ne vienerių metų“, – apie verslo kūrimo pradžią pasakojo A. Janavičius.
Pagrindinis verslininko tikslas yra savo veikla, idėjomis ir verslu populiarinti žvejybą Lietuvoje. „Siekiu parodyti spiningavimą, kaip turiningą, įdomų laisvalaikio praleidimo būdą, mokinti kitus žmones, pradedančiuosius, organizuoti įdomias varžybas“, – teigė A. Janavičius.