Alytaus šv. Benedikto gimnazija vadovaudamasi Švedijos mokyklų patirtimi, pakvietė projekte 15–18 metų jaunuolius po pamokų metu aktyviai leisti laisvalaikį. Projekto dalyviai galėjo reguliariai ir nemokamai (net 3 kartus per savaitę) išbandyti savo jėgas skirtingo fizinio aktyvumo veiklose (kardio treniruotėse, funkcinėse treniruotėse ir komandiniuose žaidimuose). Projekto tikslas – pagerinti jaunuolių kognityvinius gebėjimus skatinant jų reguliarų fizinį aktyvumą.
Projekte dalyvavo trys grupės, kurios nepertraukiamai dalyvavo užsiėmimuose kiekviena po tris mėnesius. Projekto veiklose sudalyvavo daugiau kaip 75 unikalūs dalyviai.
Visose fizinėse veiklose jaunuoliai dalyvavo su pulsometrais, kurie padėjo fiksuoti asmeninius fiziologinius stebėjimus atliekant skirtingas fizines veiklas bei šiuos stebėjimus palyginti su kitų sportuojančių jaunuolių pasiekimais. Dalyviai kartu su trenere galėjo analizuoti savo duomenis skirtingų fizinių veiklų metu. Pulso stebėjimas ir fiksavimas leido ne tik išvengti galimų sveikatos problemų, bet ir pasirinkus tinkamą krūvį pasiekti geresnių rezultatų.
Projekto metu buvo stebimi ir registruojami ne tik dalyvių fizinio aktyvumo biometriniai duomenys, tačiau jaunuoliai atliko ir įvairaus tipo žinių patikrinimo (skaičiavimo, rašybos ir kt.) užduotis laikui. Tokiu būdu kiekvienas dalyvis galėjo stebėti kaip skirtingos fizinio aktyvumo veiklos veikia jo mąstymo gebėjimus bei išsirinkti sau labiausiai patinkančią ir tinkančią sporto šaką.
Kiekvienas jaunuolis, projektui pasibaigus išsiaiškino, kokia fizinė veikla teikia jam didžiausią malonumą ir naudą. Galima teigti, jog savęs stebėjimas suteikė galimybę pasirinkti sau priimtiną sportinę veiklą. Projektas sujungė jaunuolių kognityvinių gebėjimų ir fizinio aktyvumo lavinimą, sprendė mažo fizinio užimtumo problemą, mažino nutukimo ir širdies ligų rizikos didėjimą jaunimo tarpe bei gerino jų kognityvinį mąstymą bei mokymosi rezultatus.
Projekto metu buvo stebimas ir dalyvių kognityvinio mąstymo pokytis. I testas dalyviams buvo duodamas nepradėjus treniruočių, II testas- praėjus 30 min. po kiekvienos skirtingos pirmos treniruotės, II testas po 6 sav. ir paskutinis IV testas po 12 sav. programos pabaigoje. Testą sudarė 10 klausimų: loginiai, matematikos, istorijos, lietuvių k., biologijos sričių. Dalyviams sprendžiant užduotis buvo fiksuojama: išspręstų užduočių kiekis procentais, padarytų klaidų skaičius, sprendimo laikas. Rezultatai parodė, jog prasčiausi visų grupių dalyvių testų rezultatai po komandinių žaidimų buvo prasčiausi. Manoma, kad tai susiję su labai intensyvia fizine veikla. Tokios treniruotės metu širdis plaka maždaug 90–100 proc. savo maksimalių galimybių. Tačiau kontrolinės grupės (kuri nedalyvavo fizinėse veiklose) rezultatai ženkliai prastesni, palyginus su sportuojančių grupėmis.
Projekto rezultatai pasiekti – projekto dalyvių užduočių sprendimo rezultatai pagerėjo ir mokiniai pozityviai įvertino dalyvavimą projekto veiklose ir išreiškė norą tęsti fizinį užimtumą pasirinktoje fizinėje veikloje.
Projektas finansuojamas Sporto rėmimo fondo ir Alytaus miesto savivaldybės lėšomis.