Viešojo transporto paslaugomis besinaudojantiems Panemunės mikrorajono gyventojams neretai tenka sukti galvą, kaip sutemus saugiai grįžti namo. Vienintelis ta kryptimi važiuojantis mikroautobusas darbą baigia po 18 val., o kitų maršrutų mikroautobusų vairuotojai pavežti nenumatyta kryptimi baiminasi.
„Anksčiau daugelis vairuotojų, važiuojantys 7-uoju ir 8-uoju numeriais pažymėtais „mikriukais“, tamsiu paros metu geranoriškai sutikdavo, užuot sukus link Pramonės mikrorajono, pavažiuoti iki Panemunės ir sugrįžti pro kitą pusę. Dabar taip būna rečiau. Vienas vairuotojų teigė, kad pavežti negali, nes jų maršrutą įdėmiai stebi valdžia“, – pasakojo alytiškė Diana.
Pasak moters, tamsiu paros metu eiti pėsčiomis baisu, o į 6-ojo numerio maršruto autobusą suspėti pavyksta nevisada.
„Suprantu, kad vairuotojai turi laikytis grafiko, nenukrypti nuo maršruto, bet iškyla klausimas dėl žmonių saugumo. Negi valdžia tikrai baustų vairuotoją, šiek tiek išsukusį iš maršruto ir pavežėjusį moterį ar vaikus kita kryptimi?“ – svarstė alytiškė.
Kaip teigė Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja Palmira Raškauskienė, mikroautobusuose įmontuotos specialios sistemos leidžia sekti jų maršrutą, o įrengtos kameros užtikrina tinkamą vairuotojų darbą.
Pasak jos, kelio atkarpa link Panemunės mikrorajono kai kuriems keleiviams sukelia nepatogumų, nes 6-ojo numerio maršruto mikroautobusas darbą baigia anksti, po 18 val.
„Vairuotojai turi laikytis maršruto, grafiko, bet jeigu jie mato, kad nuo grafiko neatsilieka, visur suspėja, nieko neatsitiks, jei tamsiu paros metu jie paveš moterį ar vaikus kita kryptimi. Tai jau žmogiškumo klausimas. Mums svarbu, kad keleiviai būtų patenkinti“, – sakė P. Raškauskienė.
Maršrutinio transporto darbą prižiūrinčios Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vyresniosios specialistės Rimos Savulionienės teigimu, vairuotojai dažnai skundžiasi, kai kito maršruto vairuotojas važiuoja jų kryptimi: vyksta konkurencija dėl keleivių.
Anot R. Savulionienės, vairuotojai privalo važiuoti nustatytu maršrutu, laikytis grafiko, tačiau tų, kurie geranoriškai pasirūpina keleivių saugumu, kada 6-ojo numerio maršruto mikroautobusas jau nebevažiuoja, bausti dar neteko.
2013 metais mikroautobusuose įrengtos kameros pasiteisino. Dabar labai retai sulaukiama pranešimų, kad vairuotojas keleiviui nedavė bilieto. Anksčiau tokie atvejų pasitaikydavo dažnai.
Kameros yra nuolat tikrinamos, o sistema, davikliais perduodanti informaciją apie maršrutą, vis atnaujinama. Paskutinį kartą tai buvo padaryta prieš keletą savaičių.
„Įrašai užima daugybę valandų, visų jų peržiūrėti fiziškai neįmanoma. Tačiau, jeigu gauname pranešimą apie pažeidimą, patikrinti ir surasti pažeidėją visai nesunku“, – kalbėjo R. Savulionienė.